Is het waar dat je maaginhoud kleiner wordt als je lange tijd weinig eet, zodat je dan minder op kan, en zo ja hoe lang duurt dat dan?

Het klinkt misschien raar, maar op zich lijkt me dit wel aannemelijk omdat je maag ook groter wordt als je veel eet. En mensen die in hongerstaking zijn geweest moeten ook weer langzaam gaan opbouwen omdat hun maag het anders niet aankan, maar ik weet niet of dat gewoon aan het eten ligt of ook echt aan je maaginhoud.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Je maag wordt niet kleiner. Ik eet onvoorstelbaar weinig, gewoon omdat ik niet meer hoef.
Toch komt het wel eens voor dat ik ontzettend veel eet, bijvoorbeeld als ik echt uitgebreid gekookt heb en het gezellig is met vrienden of zo.
Als m'n maag klein zou zijn, zou dat vele eten niet mogelijk zijn.
Je lichaam stelt zich in op veel of weinig eten.
Persoonlijk denk ik dat de mensheid (in ons land) gemakkelijk met de helft of nog minder van het voedsel kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je maag zal niet kleiner worden, maar je lichaam heeft zich een tijd lang ingesteld op een lage energieinname, dus zal eerder het signaal "vol" afgeven als je eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag kan door rek groter en kleiner worden. Als je een tijdje minder eet dan normaal, zal je maag kleiner worden. gevolg is dat je eerder vol zal zitten als je eet.

Effect van kleiner worden treed al heel snel op. Na een paar dagen tot een week is het al goed merkbaar.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
dat de maag krimpt na minderen van eten dat is een fabeltje.
Doordat we minder eten staat ons maag gewoon op minder calorieen.Een maag kan alleen verkleinen door middel van een operatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De maag wordt vaak maar onterecht als schuldige voor overgewicht aangewezen. De gedachte dat een grotere maag voor meer honger zorgt en dus voor een grotere voedselinname, klinkt op zich ook niet zo gek. Veel mensen komen daarom op het idee om minder te gaan eten, zodat hun maag krimpt en ze dus minder behoefte aan voedsel zullen hebben. Helaas is dit een zinloze onderneming. Op volwassen leeftijd blijft de grootte van de maag hetzelfde, tenzij iemand een maagverkleining ondergaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor... weer een min....van wie ??