Wat kan men het beste eten om te verdikken ? eventueel een voedingssupplement ?

iemand die maar 45 kg. weegt zou graag enkele kilo's meer hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Ritsuka
12 jaar geleden
Dietiste, wij kunnen dit niet vakkundig zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, een diëtist kan je helpen om dit op een verantwoorde manier te doen. En het wordt dit jaar nog volledig vergoed (afgezien van eigen risico).

Het beste antwoord

Sommige mensen zeggen dat ze al aankomen van een glas water, terwijl andere mensen kunnen eten wat ze willen, zonder ook maar een grammetje aan te komen. Het klinkt heerlijk, maar het kan heel lastig zijn. Aankomen kan soms echt moeilijker zijn dan afvallen. Vooral wanneer er sprake is van een stofwisselingsstoornis (een snel werkende schildklier bijvoorbeeld). Het hangt van de oorzaak af waarom je niet ‘dikker’ wordt, maar er is wel een aantal standaard tips die je misschien op weg kunnen helpen.
•Eet vaak, het liefst om de twee uur.
•Eet veel (bruin) brood en eet geen dubbele boterhammen met beleg, maar enkele boterhammen met beleg.
•Zorg voor broodbeleg waar meer energie in zit, dus margarine in plaats van halvarine, pindakaas in plaats van jam, gebakken ei in plaats van gekookt ei, salami in plaats van rookvlees.
•Zorg er ook voor dat je altijd koolhydraatrijke/energierijke tussendoortjes bij je hebt (mueslirepen, ontbijtkoek met boter, sportrepen, enzovoorts) en vergeet die dan ook niet te eten. Denk ook bijvoorbeeld aan noten, die zijn heel gezond en bevatten veel energie.
•Zorg dat als je drinkt, dat het dranken zijn met wat meer calorieën. Dus niet alleen thee, water, koffie en light-dranken, maar ook melk- en yoghurtproducten, vruchtensappen en sportdranken.
•Vaak adviseert men veel vette dingen te eten zoals slagroom en veel vlees. Hier zitten slechte vetten in, dus eet dit soort dingen met mate. Je kunt wel sauzen gebruiken bij het eten. Tegenwoordig zijn er veel sauzen op de markt met goede vetten (onverzadigde vetten zoals olijvonaise).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan moeten komen, daar kunnen vele van ons alleen maar van dromen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ met een lactose intoleratie en overgevoeligheid voor soja en glutamaat is het lastig aankomen.
Tevens eet ik zeer weinig suiker. Gelukkig kan ik alle noten wel hebben.

Andere antwoorden (1)

Boterhammen met veel pindakaas. Pindakaas bevat zo'n 650 kCal per 100 gram, maar is wel erg gezond.