Wie kent er betrouwbare bronnen over de boviswaarde?

Het liefst tijdschriften en/of boeken, maar websites zijn ook goed. Via google kan ik hier echter geen websites over vinden die mij garanderen dat de informatie die zij geven echt betrouwbaar is, deze zijn dus niet bruikbaar voor mijn profielwerkstuk waar ik dit voor nodig heb.

--

Gezonde mensen hebben een waarde van 6500 tot 8000 op de Bovisschaal. Dit geldt voor Aardse Boviswaarden, er zijn ook metingen voor Kosmische Boviswaarden ( i.p.v. het Fysieke lichaam , de meting van de geest.) Deze meting liggen vele malen hoger dan Aardse Boviswaarden, Daarom moet de mens, om gezond te blijven, voedsel consumeren van meer dan 6500 Bovis. Veel voedingsmiddelen halen deze waarde niet. Deze producten verminderen de levenskracht van de mens, in plaats van er iets aan toe te voegen. Het is bekend dat b.v. rijpheid, versheid en de bereidingswijze invloed hebben op de Boviswaarde van een bepaald product.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

Je vraagt naar betrouwbare bronnen van een verzinsel. Zulke bronnen bestaan niet - je vraag is daarom niet te beantwoorden.

De zogenaamde bovis-schaal is puur theoretisch. Het is een bedenksel dat niet is gebaseerd op welke kennis dan ook, of op welke waarneming dan ook.

Je ziet dan ook dat twee mensen die beide zeggen dat ze de boviswaarde kunnen meten, compleet verschillende resultaten verkrijgen.

Uit onderstaande Bron citeer ik de relevante tekst:

"
The unit of the Bovis scale has no known definition and isn't in any way based on physics. The "measurement" consists of the dowser walking around the place with an object (like a pendulum, dubbed "biometer") and declaring the Bovis number.
"

Ik denk dat je in je profielwerkstuk beter kunt schrijven over de historische achtergrond van het geloof in een boviswaarde en een bovisenergie en meer van dat moois. Daarna kun je ingaan op de experimenten die hebben laten zien dat deze "energie" niet bestaat. Als je wilt, kun je tot slot proberen te verklaren hoe het mogelijk is dat er nog steeds mensen zijn die ondanks alles in zulke dingen geloven.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed antwoord! +1
Cryofiel
13 jaar geleden
Dank je! Ik verwacht eigenlijk nog wel een paar anonieme minnen omdat ik een droomwereld verstoor... ;-)