hoe voorkom ik dat de appel verkleurt?

Wij willen morgen fruitspiesjes maken , maar hoe voorkom ik dat de appel verkleurt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Doe wat citroensap over de appels en schudt een paar keer. Ze het in een vergiet, zodat het vocht weg kan.

Nu kun je ze verwerken in de spies. Ze zullen dan veel minder snel verkleuren. Citroensap fungeert dan als een soort conserveermiddel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

besprenkelen met citroensap.
13 jaar geleden
beetje citroensap er over heen druppelen, helpt echt!
Koop een citroentje en pers deze of druppel wat over het fruit.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er plastic folie over doen, als je klaar bent met de spiesjes.

Wat je ook kunt doen, is eerst een beetje kaneel op de appelstukjes doen (stukjes in een pan of vergiet doen, kaneel erbij, beetje omschudden). Dan verkleuren ze wel, maar dan valt het niet meer op vanwege de kaneel. En het is nog lekker ook :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee en lekker+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh natuurlijk, kaneel kan ook :) +je
Leg ze even in wat seven up, Werkt hetzelfde als citroen maar geeft ook gelijk een lekker smaakje er aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Citroen, doe ik ook altijd als ik fruitsalade maak. Blijft de appel mooi van kleur door.