Hoelang kan je uien bewaren en is het het beste om ze in de koelkast te bewaren of gewoon op een donker plekje?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (3)

Uien kun je weken bewaren, als ze maar koel en donker staan. Maar niet in de koelkast! Gewoon een kelderkast of schuur is prima. Donker is belangrijk, anders gaan ze uitlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon op een donkere plek bewaren.

Als je ze in de koelkast bewaart, gaat alles wat je verder nog in de koelkast hebt liggen, naar ui stinken. Dat is ook niet de bedoeling.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
op een koele donkere, en niet vochtige plaats.