Als hij volledig ontdooit is komt dat waarschijnlijk omdat de prik eraf is. Die blijft in bevroren toestand namelijk niet opgelost in het water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergis je niet hoor!
Spa Citron bestaat voor bijna 10% uit pure rietsuiker, en is dus gewoon enorm zoet: 250 ml bevat 24,2 g rietsuiker, en dat staat gelijk aan bijna 5 suikerklontjes in een normale glas.

Waarom het voor je gevoel veel zoeter smaakt komt niet omdat er meer suiker "ontstaat" door het invriezen/ontdooien, maar waarschijnlijk door een combinatie van factoren:
- Als je de drank in een ander flesje heb gedaan, dan gaat veel koolzuur verloren, en nog veel meer bij het ontdooien. Hierdoor smaakt het minder zuur en proef je het zoete veel meer.
- Het product bevat 5% citroensap. Dat is ook zuur, en hierdoor proef het zoete wat minder, maar door het invriezen worden zeer waarschijnlijk de smaakstoffen van de citroensap aangetast, waardoor je de suikers nóg meer proeft.

Als je hetzelfde doet met een gewone Cola of Fanta krijg je precies hetzelfde effect, alleen deze hebben veel meer smaakstoffen dan de Spa, en kunnen het proces van invriezen beter doorstaan.

In ieder geval is het zeker dat je geen extra suikers binnen krijgt door de Spa in te vriezen, maar je proeft het gewoon meer doordat het minder zuur is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is nog eens een duidelijk antwoord! Bedankt! Klinkt ook erg logisch :)