Hoeveel calorieën heeft een meisje van 13 jaar nodig?

Toegevoegd na 22 seconden:
En dan bedoel ik per dag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.9K

Het beste antwoord

Een tiener mag tussen de 2000 en 2400 calorieën per dag hebben.

Maar pas wel op met het tellen van caloriëen, het kan al snel een obsessie worden. Bovendien is de ene calorie de andere niet. Een boterham met kaas b.v. bevat 150 calorieen, maar een gevulde koek bevat 260 calorieen.

Het gaat er om dat je de 2000 calorieen per dag binnen krijgt uit gezonde voeding.

6 à 7 boterhammen
4 à 5 lepels groente
4 à 5 aardappels
100 gram vlees
plakje kaas
plakje worst
2 stuks fruit
beker yoghurt
1,5 liter vocht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het gemiddelde voor volwassen vrouwen is ongeveer 2000 kcal per dag. Maar het hangt er van af wat je op een dag allemaal doet hoeveel calorieen je nodig hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je bent nog maar 13, dan moet je je absoluut geen zorgen maken over calorieen!
Eet gewoon als je voelt dat je honger begint te krijgen, let er op dat je niet teveel chips en ongezonde dingen eet.

Je bent nog in de groei, je hebt extra voedingsstoffen nodig.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zorg voor voldoende beweging op een dag, lekker fietsen, een stuk gaan wandelen, etc.

Als je honger hebt, pak dan eerst een appel of ander stuk fruit, drink er een glas water bij. Als je dan 10 minuten later nog honger hebt, mag je best een koekje pakken.

Ga absoluut geen calorieen tellen, dit is niet nodig. Calorieen alleen zegt niks, het gaat om de voedingsstoffen die er in zitten, vitamines, mineralen, eiwitten, vetten en koolhydraten.

Toegevoegd na 12 minuten:
In de 2de bron staan nog tabelletjes met de informatie die je zoekt.
Weinig actieve leefstijl 9-13 jaar: 2100 kcal
Actievere leefstijl 9-13 jaar: 2300 kcal