Waarom kun je komkommer niet in een pot of blik kopen?

De meeste groente en fruit kun je in pot/blik kopen. Denk aan tomaat, paprika, champignons, etc. Maar waarom komkommer dan niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat het daar te slap voor is. De binnenkant is waterig en zacht, als je dat gaat inblikken wordt het papperig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt mij een kwestie van vraag en aanbod
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je in water of gewoon in een pot? En in plakjes, blokjes, door de helft gesneden of mini-komkommers in zijn geheel? Waar heb je het voor nodig of ben je gewoon nieuwsgierig?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plakjes, blokjes of door de helft gesneden maakt niet zoveel uit. Als er maar geen andere smaak aan toegevoegd is. (Zoals het zoet/zuur bij augurken). Het lijkt mij gewoon heel handig om een pot/blik op voorraad te hebben, je kunt er nl. heel veel kanten mee uit.

Antwoorden (2)

Dat kan wel: in de vorm van augurk, dat zijn kleine komkommers die een behandeling hebben ondergaan.

Toegevoegd na 6 minuten:
"Een augurk is een kleine komkommer. Met dat verschil dat een augurk rauw niet lekker is. Er zit eigenlijk kraak nog smaak aan. Daarom worden augurken ingelegd in azijn, eventueel met kruiden en/of suiker. Er zijn vele verschillende soorten augurken; van zeer klein (cornichons) tot heel groot (zure bommen)."

Gewone komkommers groeien lang zoals augurken er uit zien en opeens binnen een week 'pompen' ze zich vol met water en worden ze heel groot. Dit in een pot doen wordt een slappe smaakloze zooi.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bamibal
10 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar. Komkommers en augurken behoren wel tot dezelfde familie, maar het zijn toch twee verschillende rassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bravo bamibal, is helemaal juist.
En dat er aan augurken rauw geen smaak is, is ook een fabeltje.
Hier in de supermarkt hebben ze die wel ( plus )
Dan staat er cumcumbersliches ( of zoiets ) op het eticket