hoe lang moet tongfilet(bevroren) in de oven en op welke temperatuur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
18K

Antwoorden (3)

Als je ze in eens schaal doet met olijfolie, knoflook, basilicum, tomaat, citroen en olijven dan ongeveer 30 minuten op 150 gr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan, zijn het rolletjes, is het een enkele, platte filet of zijn het een paar op elkaar vastgevroren? Doe je het met een saus of alleen met peper en zout en een beetje olie?
Het is met vis niet erg moeilijk: gaar is gaar. Als de vis in de oven ontdooid en warm is, dan issie kort daarna ook gaar. Mijn antwoord is: regelmatig controleren, de oventemperatuur niet te hoog zetten (120 - 150 graden C) en als het dik is de vis af en toe keren.
Vis is gaar wanneer het niet meer glazig is, maar mooi wit en niet meer "doorschijnend" (hoewel dat bij bevroren vis moeilijk te zien is) (bij zalm is het uiteraard niet wit maar roze)
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tongfilet is snel gaar, als je het te lang in de oven laat garen wordt hij droog. Laat de oven op 200 graden voorverwarmen en zet de goed beboterde ovenschaal met bevroren vis erin. Wanneer je de ovendeur sluit zet je hem op 180 graden C. Bij niet te dikke filets zijn ze met 20 min. gaar. Test even in het midden van de filets met een vork of ze niet nog iets doorschijnend zijn. De zijkanten zijn nl. erg snel gaar, het gaat om het midden van de vis.
Je kunt voor alle zekerheid ze nog even afdekken met alufolie en nog even in de oven laten staan. Je kunt ze ook nog 5 min. erbij geven als je twijfelt.
amc