vlees sudderen in de oven

ik ik mijn rundvlees in de oven sudderen, op hoeveel graden kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.4K

Het beste antwoord

DiStooflappen
Ingrediënten:
• Sukadelappen
• Peper
• Zout
• Boter
• Teentje knoflook
• Prei of ui
• Tomaten
• Tijm
• Rozemarijn
• Rode wijn
Benodigdheden:
• Sudderpan
• Braadpan
• Oven
Bereiding:
Over de sukadelappen gaat eerst peper en zout, dan moeten ze om en om gebraden worden in de boter. In een sudderpan gaat een beetje boter, een teentje knoflook, wat gesnipperde prei of ui en wat gesneden tomaten. Dit aanbakken. Vervolgens gaan de verse kruiden erbij zoals tijm en rozemarijn. Daarna alles afblussen met rode wijn.
Op laag vuur of in de oven op 80 graden heeft het vlees zo’n 2,5 uur nodig, maar het mag rustig langer staan.
t lijkt me een leuk opstapje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het was echt heerlijk.

Andere antwoorden (4)

Niet te hoog!!
Ik doe het op 50 a 60 graden

Toegevoegd na 2 minuten:
je kunt het ook wel hoger doen, maar dit werkt voor mij erg goed (als ik veel tijd heb)
(eerst aanbraden in de pan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te hoog
Inderdaad 80 graden, niet veel hoger en niet veel lager.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlees bevat verschillende soorten eiwitten, die elk hun eigen functie hebben. Rond de 55 graden gaan de spiercellen krimpen, waardoor vocht uit de spiercellen wordt losgelaten. Bij 60 tot 65 graden 'smelt' het bindweefsel. Bij temperaturen hoger dan 70 graden stollen de eiwitten van de spiercellen echter, waardoor het vlees droog en taai wordt. De kunst is om het bindweefsel de tijd te geven zacht te worden en desondanks de temperatuur nooit hoger op te laten lopen dan zo'n 65 graden. Bij stoofvlees, zoals sukadelap, is het aloude petroleumstel daar erg geschikt voor, maar in een nauwkeurig af te stellen oven kan het ook.