Alle kunstmatige toevoegingen aan de bodem en aan de planten zelf, zijn kosten, die je bij biologische verbouwing niet hebt. Daar staat tegenover, dat je voor biologische producten vaak iets meer land nodig hebt, omdat er iets minder productie zal zijn door het niet extra-stimuleren van de groei via hormonen en kunstmest en gif tegen parasieten ed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De productiekosten van traditionele teelt en ecologische (biologische, zo je wenst) verschillen niet zo verschrikkelijk veel. De 'grap' is dat de verschillen vooral veroorzaakt worden omdat ecologische producten meer weggegooid worden omdat er minder van verkocht wordt en dat omdat ze duurder geschat worden dan ze werkelijk zijn. Als iedereen eko zou gaan eten zouden we nauwelijks duurder uit zijn dan nu en als de vervuiler betaalt zijn we zelfs goedkoper uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Arbeidsintensief!