wat is dat ene wat op de bodem van de Turkse pizza zit?

als je een Turkse pizza koopt zit er altijd een soort van fijngestampt vlees. daar lijkt het op in iedergeval maar is wat is het nou precies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Dat is gehakt met tomatenpuree, uien, knoflook, peterselie en kruiden. Dat wordt heel lang gekneed tot het een hele fijne massa wordt.

Dit wordt dan op de bodem van de pizza uitgesmeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gehakt met stukjes paprika
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is gehakt met stukjes uitjes, paprika, knoflook, peterselie, en veel soorten kruiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Is dat dan rundergehakt of kalfsgehakt, of nog een andere soort?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij thuis doen het meestel met kalfsgehakt omdat dat wat zachter is maar je kan t ook met rundegehakt maken. en wat hierboven staat dat het gemengd is niet waar, bij geeneen soort eten moet je runder en schapengehakt mengen want das geen goeie smaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb nooit in me leven gezien dat die 2 soorten vlees gemengd wordt dat is echt geen goede smaak, ach ja smaken verschillen ook, maar ik zelf als een vrouw zijnde die elke dag turkse eten maak zou ik afraden dat ze te mengen. Dat is net koffie en thee in 1 glas :) Trouwens ik heb ook 2 jaar in de keuken van een Turkse restaurant gewerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar staat of dana of kuzu gehakt niet dana en kuzu gehakt :) ma ja voor de rest ga ik niet in discussie met je, wat ik net ook gezegd had, smaken verschillen, je kunt het altijd proberen, succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we hebben tenminste hier over lahmacun en niet over kofte, nou wil ik wel een recept van je zien waar staat dat dat het gemend gemaakt word, en die laatse zou ik zelf ook idd doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:D
zondag
13 jaar geleden
Ik lig in een deuk! You go girls!
zondag
13 jaar geleden
Ik kan het wel lezen Loenie, maar dat wil niet zeggen dat ik het ook begrijp ;-) Recepten gaan wel, maar bij de krant weet ik net waar het over gaat, meer ook niet :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij 'ons' Turkse slagertje in de Amsterdamsestraatweg in Utrecht kocht ik het vroeger ook altijd half om half. Dus euh, ik geef Loenie gelijk.
lamsgehakt met fijne gemalen uien, knoflook, verse peterselie en kruiden