Adez , ik kan dit niet meer in de supermarkt verkrijgen kan iemand mij vertellen waarom?

Dit is een soja drank wat erg lekker is.Ik heb het idee dat het uit de handel is genomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Per 1 januari 2010 is Unilever gestopt in Nederland met de verkoop van het drankje Adez. In Groot-Brittannië is het soja-fruitdrankje sinds begin 2008 al niet meer in de handel. Volgens Unilever-woordvoerder Fleur van der Bruggen blijkt het moeilijker dan gedacht om de West-Europese consument van de gezondheidsvoordelen van soja te overtuigen. In Zuid-Amerikaanse landen is dat veel eenvoudiger, aldus Van der Bruggen.

Adez is vanaf 2007 in Nederland verkrijgbaar. Het was toen het eerste nieuwe merk in veertien jaar tijd dat door Unilever in de markt werd gezet.

Succes..

Mvg, Nick
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Unielever is gestopt met Adez

Zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
liep niet lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even ter aanvulling:
Unilever staakt verkoop Adez
Marketing & sales
ROTTERDAM - Unilever stopt per 1 januari met de uitlevering van het soja-fruitdrankje Adez.

Adez werd drie jaar geleden op de Europese markt gebracht, eerst in Groot-Brittannië en in 2007 ook in Nederland. Het was toen het eerste nieuwe merk van het concern in veertien jaar.

‘Het blijkt moeilijker dan gedacht om de Nederlandse consument te overtuigen van de gezondheidsvoordelen van soja', zegt Unilever-woordvoerder Fleur van Bruggen in Distrifood. 'In landen in Zuid-Amerika is dat eenvoudiger.'

UK stopte eerder
De verkoop in het Verenigd Koninkrijk stopte begin vorig jaar al. Het concern wist consumenten niet te overtuigen dat soja een gezondheidsbevorderende werking heeft.

Bij het stoppen van Adez in Groot-Brittannië zei toenmalig Unilever-woordvoerder Gerbert van Genderen Stort nog tegen evmi.nl dat Adez in Nederland 'juist goed loopt, net als in landen in Latijns-Amerika'.

Overigens betekent het staken van Adez niet dat Unilever zich helemaal terugtrekt uit het koelschap voor drankjes. 'De verkoop van Knorr Vie loopt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gestopt met levering. Jammer was lekker.