Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom heet bolognese chips "bolognese chips"

paprika chips smaken naar paprika en er zittte ook paprika's in
maar bolognese is toch een soort kaas of iets?
kaas is chees of chepeetos. dus waarom bolognese chips en wat zit er dan in dat smaakt als bolognese

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Bolognese is gewoon een soort pastasaus dat oorspronkelijk uit Bologna komt. Ik heb het nooit naast elkaar gelegd, maar als het goed smaakt het dus naar Bolognesesaus. Wel een hele lekkere smaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ingrediënten van bolognese chips zijn: Aardappel, Plantaardige olie, Gehydroliseerd tarwe-eiwit, Gehydroliseerd soja-eiwit, Gehydroliseerd selderij-eiwit, Weipoeder verkregen mbv dierlijk stremsel, Uipoeder, Tomatenpoeder, Mononatriumglutamaat (E621), Gistextract van gerst, Aroma, Kruiden, Paprika extract (E160c), Karamel van tarwe (E150a van tarwe), Tarwe, Zout.
Het verschil met paprikachips zit 'm vooral in het ui- en tomatenpoeder. Daardoor smaken ze als de tomatensaus die bij spaghetti en macaroni bolognese (=uit Bologna) wordt geserveerd.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Bolognesesaus is doorgaans gehakt, tomaat, kruiden.
De chipssmaak is een beetje kruidig en zal gemaakt zijn met bijvoorbeeld die Bolognesemix in gedachten, of ze hebben een 'Italiaanse' smaak gemaakt en die zo genoemd.

Zie voor de echte Bolgnese-saus hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bolognesesaus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bolognesesaus is een saus met rundergehakt en tomaten als basis.
Ik vindt ook dat deze chips daar totaal niet naar smaakt, en ook niet naar kaas. Eerder een beetje oregano met geroosterde rozemarijn, daar doet het mij aan denken..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding