Hoe kan voeding van invloed zijn op je haar?

Dit naar aanleiding van de vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/afwisselende-shampoo-gebruiken.82718

En dan specifiek de reactie van Leonie "Voeding doet meer dan een shampoo ;)"

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nou, laat ik het dan uitleggen ;)

Gezondheid heeft grotendeels te maken met goede voeding. Natuurlijk spelen andere aspecten zoals, stress, omgeving, beweging en sociaal welzijn ook een belangrijke rol.

Je haar is een onderdeel van je lichaam en als je je lichaam goed verzorgt dan is je haar ook gezonder. Met verzorging bedoel ik met name goede voeding. Maar dat geldt voor alles van je lichaam, je huid, je organen, spieren enz. varen er wel bij als jij gezond leeft.

Goede voeding voor huid en haar is b.v.:

- Alle soorten groenten en fruit
- Gezonde vetten
- Gezonde koolhydraten
- Goede eiwitten

•Vitamine A. Heeft een huidherstellende functie. Deze vitamine komt vooral voor in lever, margarine en halvarine;
•B2 (riboflavine). Komt voor in zuivel, vlees en vleeswaren, groenten en fruit en graanproducten;.
•B5 (pantotheenzuur). Komt in veel voedingsmiddelen voor;
•B8 (biotine). Komt voor in eieren, lever, melk, noten en pinda’s.
Deze B-vitamines dragen bij aan gezonde huid, haar en nagels;
•Vitamine C (antioxidant). Komt vooral voor in fruit (citrusfruit, kiwi’s, bessen en aardbeien), groenten (koolsoorten) en aardappels.
•Vitamine D. Helpt botten en tanden sterker te maken. Wordt door onze huid uit zonlicht aangemaakt. Teveel zon werkt het proces van huidveroudering juist weer in de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb een leuke site gevonden,
daar staan allemaal voedingsmiddelen die goed zijn voor het haar, en wat het ermee doet.,
kijk maar even

http://www.gezondheidsnet.nl/haar-in-de-hoofdrol/artikelen/2088/top-10-voeding-voor-gezond-haar