Nee. in andere landen staat het bekend als Custard, en kan zowel van een dunne saus tot een dikke creme geserveerd worden bij diverse gerechten of als vulling in bv eclaires.

Toegevoegd na 44 seconden:
zie google: custard as desert

Toegevoegd na 57 seconden:
http://www.google.nl/search?q=custard+as+desert&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&client=firefox-a&rlz=1R1GGGL_en___NL359
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, in Duitsland eten ze t ook. Dan heet het "pudding".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vla bestond oorspronkelijk alleen in Nederland. In 2006 werd langzaam ook in Duitsland vla geïntroduceerd, onder de Nederlandse naam 'vla' aangezien er geen oorspronkelijk Duits woord voor bestaat....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een stukje uit wiki.
Vla bestond oorspronkelijk alleen in Nederland. In 2006 werd langzaam ook in Duitsland vla geïntroduceerd, onder de Nederlandse naam 'vla' aangezien er geen oorspronkelijk Duits woord voor bestaat. De Nederlandse zuivelboerderijen genaamd "De Zuivelhoeve", die "boer'nvla" maken, verkopen dit onder andere in Duitsland als "Bauernvla". In de vroege middeleeuwen werd vla gespeld als 'Fla'. Na de aanpassing aan de nieuwe Nederlandse spelling is het 'vla' geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! Nergens anders kennen ze vla, zoals wij hem in Nederland maken.

Alle andere landen maken pudding, dat is toch wel een verschil. Pudding is veel steviger dan vla.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik eet al een generatie lang custard vla in Frankrijk, dunne en dikke. De dikke custarrd vla is de basis voor creme brulee, wat ik 50 jaar geleden al in Parijs at.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dunne vla eten ze saman met gesteven eiwit. Ken ik ook al eeuwen in Frankrijk.
In Suriname word ook gele vla gemaakt. Dezelfde als we hier kennen.