Kan je een blik soep direct op het vuur zetten om het later open te maken?

Of anders een geopende blik op het vuur zetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, wat denk je zelf?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat gaat foutttttttttttttttttttttttttttttt

Het beste antwoord

Ik raad je aan om het eerst open te maken. Ontploffingsgevaar.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Nee, maak het blik eerst open!

Dat ijzer wordt gloeiendheet, dat veroorzaakt enge brandwonden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou ik niet doen,.
gewoon open maken. inhoudt in een pan gooien en dan lekker opwarmen.
13 jaar geleden
Het blik kan ontploffen, de soep koekt aan de onderkant aan en als je het weer van het vuur af wil halen is het gloeiend heet en moelijk open te krijgen. Ook zakt alles wat in de soep zit (vermicelli, balletje etc.) naar beneden en brandt aan. Niet doen dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want in het blik is tin verwerkt. Dat tin is nodig om roest te voorkomen. Tin smelt vrij snel en dan is je soep dus vergiftigd.
Als je geen vuile pan wilt hebben is de beste methode om de soep in een kom te doen en die kom soep dan in de magnetron te verwarmen.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het 1 x open gedaan.. dus niet gezond?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordat de tin smelt, moet de inhoud ook het smeltpunt van tin bereiken, maar gezond is anders.
Deksel erafhalen en dat papier, en dan langzaam opwarmen dan moet het wel lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk kan dat!

Het recept:
1. Zet het ongeopende blik op het vuur.
2. Wacht totdat je een harde knal hoort.
3. Schraap met een plamuurmes de soepresten van
keukenkastjes en keukenvloer, en schep deze in je
soepkom.
4. Brand op verschrikkelijke wijze je handen bij het in
de vuilnisbak werpen van het geexplodeerde soepblik.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou het verstandigste is eerst het blik openen en dan pas op het vuur zetten hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het antwoord van Skusme het beste.. Op een idiote vraag..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Het is! Dat als je beetje te warm maakt, dan hoeft niet meer. Doet gewoon de blik kapot en de soep overal enzo. Dat is dat de soep die warm, en dan zet het uit. Dat is dat de druk in de blik wordt groot en dan met te grootte druk dan doet het niet passen en dan gaat automaties open. Maar kan wel gevaarlijk, dat als je bij in de buurt staat dat de soep over de hoofd en warm enzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het verhitten van de soep in een gesloten blik, stijgt de druk aanzienlijk (stoomvorming) en explodeert het blik met alle nadelige gevolgen van dien. Je creëert een ravage.
Denk er maar aan wat in een stoomketel gebeurd. Maar die is er op gebouwd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen van beide is goed, het gesloten blik in een pan met water LEGGEN en het water 20 minuten laten koken werkt goed en is veilig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar waarom zou je ook doen.
het is toch logisch dat het gaat ontploffen.
dus nee dat kan je niet doen.
je pakt gewoon een pannetje en daar doe je de soep in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Woon je in een studentenhuis ? In dat geval zou ik het proberen. Je krijgt nl. hetzelfde effect als wanneer je eieren in de magnetron zet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker eerst open maken. Als je dat niet doet gaat de inhoud van het blik koken en daardoor wordt de druk in de blik hoger. Als de druk in het blik groot genoeg is, ontploft het blik. Dan hoef je hem niet meer open te maken :P Prik er op zijn minst een gat in ofzo :P