Eigenlijk is het heel eenvoudig. Eerst rol je pijltjes van vetvrij papier, vervolgens suiker smelten in een pannetje en klein klontje boter erbij doen. Wanneer je een mooi egaal bruine, vloeibare massa hebt in de pijltjes gieten en wachten tot ze hard geworden zijn.

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet dan je bron er even bij ;) http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=117812
Je vouwt van vetvrij papier kleine pijltjes en die zet je met de punt in een bak rijst of iets dergelijks.
Zet een pan op het vuur en giet hierin suiker. Verdeel het over de bodem en laat het op zacht vuur smelten.
Als het begint te smelten en kleur aanneemt, schudt de pan dan heen en weer en verdeel de suiker zo weer over de bodem. Denk er goed om dat dit gloeiend heet is en een spettertje daar zal je ook lang last van houden!
Na een tijdje heb je een bruine saus die snel zwart is als je de pan nu niet van het vuur haalt. Laat ietsje afkoelen en schep met een liefst spitse lepel de warme caramel in de papieren tuutjes. Laat helemaal afkoelen en hard worden.
amc