Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (7)

ja

Toegevoegd na 5 minuten:
vervolgens zou ik de paprika dan wel in een (warm) gerecht bereiden anders is de paprika minder lekker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar mijn ervaring is dat ze niet echt lekker zijn als je ze ontdooit, je kan ze in reepjes snijden en invriezen, maar het knapperige is er wel af na ontdooien.
Dit telt ook voor de ingevroren paprika die je kan kopen. Als de paprika erg duur is wil ik wel eens zo'n zak halen, maar heb er elke keer weer spijt van :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de paprika van tevoren even in blokjes of reepjes snijdt, dan kan dit prima. Denk ook maar eens aan al die diepvriesmenu's waar paprika in verwerkt zit.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik koop vaak een mix van 3 en vries ongeveer de helft van de drie kleuren in (bij elkaar en in stukjes). Wel moet je de stukjes bevroren in de pan bij de rest doen, anders wordt het slap. Niet eerst laten ontdooien dus.
(Lees meer...)
paulus811
13 jaar geleden
een paprika kan je invriezen als je deze vooraf even blanchaert
want er zijn natuurlijk ook mensen die niet elke dag verse groenten kunnen halen
en in de diepvries van de winkel liggen ook kant en klare groenten met paprika erin
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, paprika kun je rauw invriezen. Maar als je deze eerst even blancheert, is deze langer houdbaar in de vriezer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor. Ik maak ze schoon, snij ze in blokjes en doe ze zo in de vriezer... lekker makkelijk voor als ik eens een beetje nodig heb of als ik goulash maak...pak het er zo uit succes :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding