Wat is een goede en verantwoordelijke manier van afvallen. ?

Zie dat de vraag eerder gestelt is. Maar voor mij vind ik de antwoorden niet compleet genoeg. Ik wil graag antwoorden van mensen die een bepaalde methode echt geprobeerd hebben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik ben 8 kg kwijtgeraakt door gewoon van alles minder te eten. Ik vulde iedere dag de eetmeter in op http://eetmeter.voedingscentrum.nl/ Dat is een heel goede meter om te zien wat je binnenkrijgt en hoeveel je nodig hebt van alles. Omdat ik 2100 kalorieen als normaal mens nodig zou hebben, ben ik steeds maximaal 1600 kalorieen gaan eten. Door deze eetmeter in te vullen kun je dat precies uitrekenen. Ik heb 2 maanden niet gesnoept, geen vette dingen gegeten etc. Ik heb jarenlang allerlei methoden geprobeerd, maar geen daarvan werkte blijvend. Zodra ik weer normaal ging eten vlogen de kilootjes er weer aan. Consequent gezonder eten en meer beweging werkt mijns inziens het allerbeste. succes ermee!

een goede manier van afvallen is : gezond en met regelmaat eten , daarnaast veel wandelen en bewegen, en 2 liter water per dag drinken

Een goede methode is, genoeg eten en genoeg bewegen. Met genoeg eten bedoel ik niet de calorieen maar de voedingsstoffen. Een mokkagebakje kan evenveel calorieen hebben als een boterham met kipfilet, maar die boterham is toch beter (geen idee wat de genoemde hapjes aan calorieen bevatten hoor. Te weinig eten levert alleen maar jojo-effect op. Pillen shakes en druppels, laten alleen je portemonnee afvallen. En als die echt zouden helpen zou er geen dikke mens meer te bekennen zijn

Ik heb goede ervaringen met Sonja Bakker, 11 kg kwijt en er niet meer aan (nu 3 jaar). Maar het is vooral het beheersen van wat je eet. De porties, de calorieën, lichaambeweging erbij. Met wat nuchter nadenken kan je het zelf ook bedenken. Ik vond alleen de voorgeschotelde menu's wel handig, hoefde ik niet na te denken. Ik weet niet of je veel kwijt wilt (als jij dat bent op je avatar dan denk ik aan je gezicht gezien niet zo heel veel) maar als het echt heel veel is, laat je dan door je huisarts doorverwijzen naar een goede dietiste!

Eet drie maal per dag een hoofd maalijd. Het ontbijt is het belangrijkste daarvan. Verder eet 4 tussendoortjes per dag. Dit om je motor op gang te houden. Het is belangrijk om je aan " de schijf van vijf" te houden. Als je dat doet weet je zeker dat je de goede stoffen binnen krijgt. Ik doe het nu een maand op deze manier en ik val af! Heb geen honger momenten. Ik haal veel info van voedingscentrum. Daar heb ik ook een boekje gekocht, over verantwoord afvallen (9,95) er staan veel recepten en tips in. Op deze manier duurt het mischien lager dan met de populaire dieeten van bv Sonja bakker of dr Frank. Maar je valt zo niet snel terug in je oude patroon. Sterker nog je leert hoe je gezond moet eten, omdat je, jezelf een nieuwe eetmanier aanleert. Succes Toegevoegd na 31 seconden: ennnnn Bewegen!!

Bronnen:
www.voedingscentrum.nl

Het blijft een kwestie van minder calorieën tot je nemen dan je verbruikt, daar kom je niet omheen. Er zijn wel omstandigheden die dat gemakkelijker maken. Het belangrijke is om je eetgewoontes permanent te veranderen. Toen ik vegetariër werd, veranderden mijn eetgewoontes toch al behoorlijk, dus het was een relatief kleine stap om dan ook minder calorierijk te gaan eten. Zo ben ik een hoop kilo's kwijtgeraakt.

Er is maar één verantwoorde manier: gezond eten, minder dan je nu doet, en meer bewegen dan je nu doet. De meeste "methodes" die circuleren zijn niet gezond of bedoeld om 'even snel' een paar kilo te verliezen (die er minstens zo snel en vaak met wat extra gewicht terugkomen). Zorg dat je regelmatig eet, sla geen maaltijden over, ontbijt hoe dan ook, en houd vol.

Eigen ervaring: - Stoppen met junkfood: -5 kg. - Koolhydraatbeperkt: nog eens -10kg. - Belangrijkste: die 15 kg zijn er op twee kilo na afgebleven. - - Tijdsduur: 1,5 jaar. Toegevoegd na 11 uur: Op seks na zijn websites over afvallen het meest populair. De adviezen komen vrijwel altijd op hetzelfde neer: HMV, oftewel de helft minder vreten. Ietwat professioneler uitgedrukt is lichaamsgewicht een kwestie van energiebalans. Je wordt zwaarder als je meer eet dan je verbrandt en als je af wilt vallen dan moet je dus minder eten dan je verbrandt. Maar dan de praktijk. Afvallen op zich is niet zo'n kunst. De meeste mensen lukt het wel om zich een paar maanden à een halfjaar aan een zekere structuur te houden en daardoor substantieel af te vallen. Echter, weinig mensen lukt het om op dat lagere gewicht te blijven. Kijk maar om je heen. Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk wel om op een gezond gewicht te blijven. Hoe ontstaat overgewicht? Natuurlijk, meer eten dan je verbrandt maar ik zie zelden de vraag gesteld worden waaróm veel mensen dat doen. Terwijl toch de oorzaak weten al de halve oplossing van de meeste problemen is. Heel vaak speelt een overmatige inname van geraffineerde koolhydraten een rol. Kijk eens bij een modale supermarkt, ik noem geen namen, bijvoorbeeld de Albert Heijn, naar het aantal meters schap met frisdranken, vruchtensappen, snoep, koek etc. Ik schat dat zeker de helft van die schappen gevuld is met junkfood, voedingsmiddelen met een overmaat aan geraffineerde koolhydraten. Als je beseft dat je aan koolhydraten net zo makkelijk verslaafd raakt als aan alcohol en tabak ben je een stuk verder op weg naar de oplossing van je overgewichtsprobleem. Natuurlijk, niet iedereen overkomt het, maar heel veel mensen wel. Voor die mensen is het raadzaam om zo weinig mogelijk geraffineerde koolhydraten naar binnen te werken. Geen frisdranken, geen vruchtensap, geen 'verantwoorde' tussendoortjes, geen koek, snoep, zoet broodbeleg etc. maar volwaardige voeding als volkorenbrood, verse groenten en (matig) fruit, volle melk, vlees en vis. Vet? Is een hoogwaardige bouw- en brandstof, bevat onmisbare vitamines en zorgt voor een voldaan gevoel, waardoor je niet blijft dooreten. Ik propageer niet om zoveel mogelijk vet te eten maar vet op zich is niet ongezond, als je de goede vetten kiest. Toegevoegd na 11 uur: Goede vetten: arachideolie, boter, reuzel, olijfolie, kokosolie en rundvet, biologische kwaliteit. Slecht vet: kunstmatig gehard vet.

Ik heb met succes de methode van de weight watchers gevolgd. 13 kg kwijt op 7 maanden en toch nog van alle eten en lekkernijen kunnen genieten. Wel regelmatig de cursus blijven volgen. Succes gegarandeerd.

Ik zal melden wat voor mij goed hielp: - Zo min mogelijk koekjes en chips kopen, als het er niet is, kan ik het ook niet op een 'zwak' moment opeten. - in plaats daarvan haalde ik dingen als gedroogde banaan, rozijnen, rijstwafels, stroopwafels, veel fruit. - Ik eet circa 6 kleine maaltijden op een dag. Elke 2-3 uur eet ik wat. Ontbijt: 2 boterhammen (beleg meestal vlees of kaas, kip en kalkoen is vooral goed.) Snack (rond 10 uur): Stuk ontbijtkoek en een boterham Middag: 2 boterhammen, soms een belegd broodje gezond uit de kantine. Snack (rond 15 uur): stuk fruit (vaak een appel, soms eens een bakje sla of wortel) en een boterham. Avondeten: ik woon nog bij mijn ouders, dus het ligt eraan wat ze maken. Ik neem vooral veel groente, met een klein beetje aardappelen en een stukje vlees. Niet teveel ineens opscheppen en rustig eten. - elke dag voldoende bewegen. op de fiets naar het werk (10 min heen, 10 min terug), op het werk (kantoorbaan, veel zitten) vaak gaan lopen voor een beker drinken, en naar het toilet op een andere verdieping (extra beweging door traplopen). 2x in de week ga ik sporten. Dit doe ik samen met iemand anders, dit maakt het gezelliger en motiveert extra om geen te gaan. Het is vooral een kwestie van kleine aanpassingen maken in je dagelijks leven. Het moet geen dieet zijn, het is de bedoeling dat het een nieuwe, gezondere, levensstijl wordt. Veel succes ermee!

Ik zelf heb al jaren gedieet met jojo effect heb sonja bakker gedaan etc. Nu heb ik de knoop door gehakt en ga naar een diëtiste het is duur maar je leert gezonde combinaties te maken en je word professioneel gemeten ieder lichaam is anders en je overlegd wat je lekker vind en wat je absoluut niet lekker vind en je hebt de stok achter de deur

■Pak steeds de trap in plaats van de lift of roltrap. Dit helpt je om wat extra calorieën te verbranden. Het lijkt misschien niet veel, maar als je alle inspanningen van een maand optelt kan het toch behoorlijk oplopen. Op jaarbasis kan het wel zo’n 2 tot 3 kilo schelen. ■Als je zin hebt in een snack, neem dan een augurk of een stuk komkommer. Ze zijn lekker hartig en bevatten zeer weinig calorieën. Je verbrandt zelfs meer calorieën met het kauwen en verteren dan er in zitten. ■Drink vlak voor het eten een flink glas water om je maag al wat te vullen zodat je uiteindelijk minder eet. Je zult merken dat je sneller voldaan bent en misschien zelfs het dessert over wilt slaan. ■Drink geen frisdranken of vruchtensappen. Als je het veel drinkt en dit niet meer zou doen kan het op weekbasis wel zo’n 3000 calorieën schelen. ■Ga geen boodschappen doen als je honger hebt. Altijd eerst eten zodat je geen honger meer hebt. De chips, snacks, snoep en andere junkfoods zullen nu minder aantrekkingskracht op je uitoefenen. ■Laat je niet in de maling nemen door zogenaamde vetarme, dieet of light producten. Ze bevatten misschien minder vet maar vaak wordt dat gecompenseerd door extra suiker of koolhydraten. Let ook op met het nieuwe ‘ik kies bewust’ logo. Dit logo geeft aan dat het de ‘gezondste keuze’ is binnen zijn categorie. Terwijl een andere keuze, buiten de categorie, een veel betere zou kunnen zijn. ■Hang foto’s op je voorraadkasten en koelkast van hoe je er (weer) uit wil zien of van gebeurtenissen waar je naar toe moet zoals een bruiloft of een vakantie. Het zal je helpen de verleiding te weerstaan als je iets uit de voorraadkast of koelkast wil pakken om te snacken. En als je al bent afgevallen en fit bent kun je natuurlijk ook een foto ophangen van jezelf toen je wat dikker en niet erg fit was. ■Eet langzaam. Het duurt even voor de hersenen het signaal krijgen dat je vol zit. Als je maar langzaam genoeg eet geef je je lichaam de tijd om je hersenen in te lichten dat je genoeg hebt en dan kunnen je hersenen het signaal ’stoppen met eten’ afgeven. En de laatste tip. Je hoeft je bord echt niet altijd leeg te eten. Veel mensen hebben de gewoonte om altijd hun bord leeg te eten. Vaak omdat dit van huis uit is aangeleerd. Je hoeft je niet schuldig te voelen. Als je minder eten bereidt en dus minder eet heb je juist helemaal niets om je schuldig over te voelen.

Bronnen:
dieetblog.com

uit eigen ervaring lekker gaan sporten /regelmatig kleine afstanden gaan fietsen ipv de auto/veel water drinken/minder(vet)en regelmatiger gaan eten (lang leve de rijst wafels) voel me ook 10jaar jonger

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100