wat kan je doen om geen dorst te krijgen tijdens ramadan

Want als je dorst hebt kan je niet meteen water drinken dat overtreed je de 'regels' van ramadan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.4K
Amadea
12 jaar geleden
Vasten betekent toch alleen dat je niet mag eten tussen zonsop- en ondergang? Zonder water kan een mens niet leven...
Rieneke1
12 jaar geleden
nee amadea, ik heb van moslims begrepen dat je dan ook niet mag drinken.
Amadea
12 jaar geleden
Ook niet als het veertig graden Celsius boven nul is? Dan is Ramadan levensgevaarlijk!
Frimu2
12 jaar geleden
Mijn antwoord verplaatst naar reactie ipv antwoord.
Tja stel je voor dat je een hoop + jes krijgt....voor het beste antwoord. Tja ik weet ook wel dat het antwoord simpel is , maar de UITVOERING (hoe gek ook) niet. Ben benieuwd naar de acties van een vraagsteller die straks komt met, hoe kan ik toch bruin worden onder een Burka. Feit is dat dit geloof een aantal onaangename consequenties met zich meebrengt. Dus if you cant handle it.....Deal with it.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou deze vraag stellen aan mensen uit je omgeving die ervaring hebben met de ramadan. Die hebben vast wel goede tips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ frimu ik snap echt niet waar die reacties van jou op slaan . Hier heeft de vraagsteller echt niks aan . :s . Ik snap dat je het verplaatst hebt naar reactie zou ik ook doen als ik jou was pfff hoe triest
Frimu2
12 jaar geleden
@ AO97 Ik heb mijn antwoord niet zelf naar reactie gezet.
Dat word wel door links voor je gedaan.

Dat de vraagsteller niets heeft aan mijn antwoord geloof ik best. En wil ook nog toegeven dat het 2e gedeelte van mijn antwoord ook niet waardevol is. Waar ik me aan stoor is dat de vraag gesteld is zonder dat uberhaupt het woord moslim of islamiet er in voor komt. Wat voor mij het antwoord dus erg simpel maakt.
(en kloppend ) En mijn mond gesnoerd word ! Want zover ik weet mag je als niet islamiet/moslim gewoon drinken in Nederland. Snap je? Al ken ik over dat laatste inmiddels ook al wat trieste anekdotes oprakelen.
Amadea
12 jaar geleden
Zeg lekkajonk, mág je van jouw geloof wel zo'n afbeelding gebruiken als jij hebt staan bij jouw profiel? Roken mag tijdens de ramadan sowieso niet....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag niet drinken tijdens de ramadan , alleen voor zondsondergang en na zonsondergang. Ik weet niet hoe je erbij komt dat je wel mag drinken...

Het beste antwoord

Ga gewoon lekker aan de wandel, zoek zoveel mogelijk afleiding en ga met mensen om die ook aan de Ramadan doen, dan is het makkelijker vol te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik krijg van dingen doen, zoals wandelen juist meer dorst. (Maar misschien ligt dat aan mij)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of dat aan jou ligt, dat is per persoon verschillend natuurlijk..  Maar het is wel een optie voor goede afleiding.. Ik zou niet zo snel de stad in gaan omdat je daar juist eettentjes hebt en meer geneigd bent om 'eten en drinken' te kopen, althans.. Dat heb ik dan weer altijd.. Wel goed dat je deze reactie hebt geplaatst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het werkt wel nu gaat het makkelijker

Andere antwoorden (7)

Wat ik altijd doe als ik denk dat ik dorst krijg, is gewoonweg mijn mond spoelen met water.
Eventueel gorgelen doe ik ook gewoon als het moet.

Vergeet ook niet uit te spugen. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan je mond gaan om spoelen met water. Of je speeksel doorslikken. Je kan afleiding zoeken, maar wees niet te hard aan het werk dan wordt het alleen maar erger. Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kan je niets aan doen.
Het vasten is volgens de islam in de eerste plaats een geestelijke discipline. De verleiding is groot om je honger te stillen en je dorst te lessen. Toch overwinnen deze mensen deze verleiding, iedere dag weer, gedurende een hele maand. Het bewustzijn van het nabij zijn tot God is dermate ontwikkeld, dat men geen druppel drank op de tong brengt. Telkens als men weer in verleiding wordt gebracht, moet men proberen deze te overwinnen, want juist op kritieke ogenblikken is het belangrijk om niet toe te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou op een knoop of een steentje kunnen sabbelen, hierdoor krijg je niet zon droge mond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt misschien raar, maar als je je tong aan de bovenkant van je gehemelte houdt, dat produceer je meer speeksel die je kunt slikken.
Om preciezer te zijn, het puntje van je tong tegen de bovenkant, waar je gehemeltje en je voortanden samen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minder zoute producten eten. Deze zorgen ervoor dat je dorst krijgt.
Meer drinken in de tijd dat je mag drinken.
Wanneer je denkt aan bv. een citroen, begin je veel speeksel aan te maken, kan ook handig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De komende dagen gaat de zon schijnen, dus ik zou niet al te veel naar buiten gaan.
Want door de warmte van de zon krijg je dorst, en daardoor wil je alleen maar drinken.
Dus niet te vaak naar buiten gaan.