wat kan je doen om geen dorst te krijgen tijdens ramadan

Want als je dorst hebt kan je niet meteen water drinken dat overtreed je de 'regels' van ramadan

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ga gewoon lekker aan de wandel, zoek zoveel mogelijk afleiding en ga met mensen om die ook aan de Ramadan doen, dan is het makkelijker vol te houden.

Wat ik altijd doe als ik denk dat ik dorst krijg, is gewoonweg mijn mond spoelen met water. Eventueel gorgelen doe ik ook gewoon als het moet. Vergeet ook niet uit te spugen. :P

Je kan je mond gaan om spoelen met water. Of je speeksel doorslikken. Je kan afleiding zoeken, maar wees niet te hard aan het werk dan wordt het alleen maar erger. Suc6

Daar kan je niets aan doen. Het vasten is volgens de islam in de eerste plaats een geestelijke discipline. De verleiding is groot om je honger te stillen en je dorst te lessen. Toch overwinnen deze mensen deze verleiding, iedere dag weer, gedurende een hele maand. Het bewustzijn van het nabij zijn tot God is dermate ontwikkeld, dat men geen druppel drank op de tong brengt. Telkens als men weer in verleiding wordt gebracht, moet men proberen deze te overwinnen, want juist op kritieke ogenblikken is het belangrijk om niet toe te geven.

Bronnen:
http://www.koranwijzer.nl/islam/ramadan-2.html

je zou op een knoop of een steentje kunnen sabbelen, hierdoor krijg je niet zon droge mond.

Het klinkt misschien raar, maar als je je tong aan de bovenkant van je gehemelte houdt, dat produceer je meer speeksel die je kunt slikken. Om preciezer te zijn, het puntje van je tong tegen de bovenkant, waar je gehemeltje en je voortanden samen komen.

Minder zoute producten eten. Deze zorgen ervoor dat je dorst krijgt. Meer drinken in de tijd dat je mag drinken. Wanneer je denkt aan bv. een citroen, begin je veel speeksel aan te maken, kan ook handig zijn.

De komende dagen gaat de zon schijnen, dus ik zou niet al te veel naar buiten gaan. Want door de warmte van de zon krijg je dorst, en daardoor wil je alleen maar drinken. Dus niet te vaak naar buiten gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100