Lekker eten op kinderfeestje!

Wie weet er (gezonde) hapjes voor een kinderfeestje!

Vorig jaar toen mijn zoontje 1 werd heb ik al wat dingetjes uitgeprobeerd zoals simpele fruitsalade of fruit op een stokje maar de kids wilde liever de chips en de frituurhapjes...

De hapjes mogen warm of koud zijn mag best wat langer duren wat betreft de voorbereiding!

Bedankt alvast!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat ik zelf altijd leuk vond om te doen is om op een tafel allemaal verschillende dingen te zetten, zodat de gasten zelf hun lekkere hapje konden maken. Te denken valt aan groente/fruit, sausjes, kaas, worstjes etc. Dit is heel erg leuk om te doen!

Prikkertjes vind ik altijd enorm lekker; - Blokje kaas - (Koud) Cocktail-worstje - Stukje augurk - Zilveruitje Erg lekker als je al deze dingen op een prikkertje prikt. Voor kinderen is denk ik het stukje kaas en het worstje al genoeg, voor volwassenen kunnen het augurkje en het uitje er nog bij. Toegevoegd na 2 minuten: Wat ook lekker is, zijn Bugles (chips) met zogenaamde ''spuitkaas'' erin. Toegevoegd na 3 minuten: Spuitkaas is hetzelfde als smeerkaas, maar dan in een tuub.

Kinderen blijven kinderen. En verantwoord snoepen op zijn tijd kan helemaal geen kwaad. Een verjaardag is een feestelijk moment waar je best een keer wat snoep kan aanbieden. Kies bij voorkeur een suikervrij merk met het logo ik kies bewust. Bijvoorbeeld suikervrij snoep van De Bron dit zeggen zij zelf in hun informatie: TANDVRIENDELIJK Is het waar dat een snoepje van DE BRON geen tandbederf veroorzaakt? Ja, want om gaatjes te laten ontstaan moet er een aantal dingen gebeuren. Bij ieder mens zijn bacteriën in de mond aanwezig die cariës doen ontstaan. Deze bacteriën zijn echter onschadelijk totdat ze gevoed worden. U raadt het al: ze eten suiker. Op het moment dat een mens suiker eet, worden als het ware de bacteriën gevoed en ontstaat er tandplak. En tandplak op zijn beurt vormt gaatjes. Wanneer men meerdere malen per dag poetst is er weinig aan de hand; de tandplak wordt gewoon weer weggepoetst. Het unieke van DE BRON is dat de suikervervanger door de bacteriën niet als lekkernij worden gezien, ze lusten het gewoonweg niet. Dus ontstaat er geen tandplak en dus geen gaatjes. Hoe ontstaat cariës? Suiker (sucrose) in voedingsmiddelen en dranken wordt door bacteriën in de tandplak omgezet in zuur. Dit zuur ontkalkt het glazuur van de tanden en kiezen waardoor gaatjes (tandbederf, cariës) ontstaan. In snoep zit veel suiker zodat snoepen een groot gevaar oplevert voor het gebit. Het gebruik van suikervervangers Door in snoep de suiker te vervangen door een andere zoetstof wordt minder zuur gevormd en neemt de kans op gaatjes duidelijk af. Daarnaast zorgt suikervrij snoep ook voor een bewustmakingsproces bij de gebruiker dat bijdraagt aan een beperking van het suikergebruik. Kinderen kunnen nu kiezen tussen suikervrij “tandvriendelijk snoep” of snoep met suiker dat slecht is voor hun tanden. Ze zullen dus bewuster hun keuze maken. Tandvriendelijke zoetwaren zijn suikervrij. De zoete smaak wordt verkregen door gebruik te maken van suikervervangers zoals isomalt, lactitol, maltitol, mannitol, sorbitol of xylitol. Maltitol is vaak een hoofdbestanddeel van suikervrij snoep. Voor de algemene gezondheid zijn deze suikervervangers geen probleem. Alleen bij overdreven gebruik - overdaad schaadt - kan een licht laxerend effect optreden. Dit is echter voorbijgaand van aard en ongevaarlijk. Wij hebben in onze webshop gekozen voor dit merk maar er zijn uiteraard veel meer goede merken suikervrij snoep

friet met taart als toetje

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100