Lekker eten op kinderfeestje!

Wie weet er (gezonde) hapjes voor een kinderfeestje!

Vorig jaar toen mijn zoontje 1 werd heb ik al wat dingetjes uitgeprobeerd zoals simpele fruitsalade of fruit op een stokje maar de kids wilde liever de chips en de frituurhapjes...

De hapjes mogen warm of koud zijn mag best wat langer duren wat betreft de voorbereiding!

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Wat ik zelf altijd leuk vond om te doen is om op een tafel allemaal verschillende dingen te zetten, zodat de gasten zelf hun lekkere hapje konden maken.
Te denken valt aan groente/fruit, sausjes, kaas, worstjes etc. Dit is heel erg leuk om te doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

mini pizzatjes
altijd lekker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prikkertjes vind ik altijd enorm lekker;

- Blokje kaas
- (Koud) Cocktail-worstje
- Stukje augurk
- Zilveruitje

Erg lekker als je al deze dingen op een prikkertje prikt. Voor kinderen is denk ik het stukje kaas en het worstje al genoeg, voor volwassenen kunnen het augurkje en het uitje er nog bij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat ook lekker is, zijn Bugles (chips) met zogenaamde ''spuitkaas'' erin.

Toegevoegd na 3 minuten:
Spuitkaas is hetzelfde als smeerkaas, maar dan in een tuub.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen zijn tegenwoordig niet meer gewend om onbewerkt eten te eten geloof ik ;)

- Worstenbroodjes (cocktailworstje in bladerdeeg)
- Kaasbroodjes (geraspte kaas in bladerdeeg)
- Minipizza'tjes
- Cupcakes

Aangezien je zoontje nu twee wordt, verwacht ik dat het eten voor de visite is. Ik zou me er niet al te druk om maken. Bij een verjaardagsfeestje (zie: partijtje) zou je er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om samen hapjes te maken. Doordat kinderen plezier hebben in het bereiden en proeven van eten en het niet vanzelfsprekend is dat ouders met hun kinderen koken, heb je kans dat dit een groot succes wordt.

Fijne verjaardag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk idee! Cupcakes zijn ook een goed idee.
ik heb een keertje als traktatie roze koeken met een snoepbiggetje erop gemaakt. En ook een keer een appel, die doorboor je en je stopt er een lange speksliert in. Een appel met een worm erin.

Toegevoegd na 44 minuten:
Iets wat moeilijker is: een appel dopen in de chocolade saus.

Deze heb ik gevonden toen ik bij google traktaties intypte:
ijshoorntjes (heel goedkoop bij lidl als ze ze nog hebben) Met 'spekballetjes' en een parasolletje.

Er staat nog meer, je moet dan wel even verder scrollen.
http://forum.fok.nl/topic/905662
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gaf het aan een groep van 30 kinderen van groep 3. Er waren er maar 2 die de appel echt weggooiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje
Asperges met ham, augurk met cervelaatworst, gevulde eieren, plakjes leverworst, plakjes salami, blokjes kaas, kleine balletjes gehakt, cherrytomaatjes. kaassoesjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
friet met taart als toetje