Tot het beschimmeld is. als je het invriesd kan het relatief lang meegaan en als het niet ingevroren is meestal een paar dagen. als het droog is kun je het nog wel eten, dan stop je het gewoon in de broodrooster.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brood blijft enkele dagen vers als het bij kamertemperatuur bewaard wordt in een plastic zak. In de broodtrommel kun je brood het beste bewaren in een papieren zak. Leg brood niet in de koelkast, want dan droogt het uit.

Als je brood invriest blijft het heel lang vers. Je kunt dan per keer een aantal sneetjes eruit halen. Deze losse sneetjes ontdooien snel (ondertussen even thee zetten of kaas snijden b.v.) en zijn dan klaar voor consumptie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je het toch in de koelkast stopt, steek het dan in een plastic tupperware. Droogt het minder snel.

Als je een broodtrommel gebruikt, zorg dan dat die luchtdicht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het ook per paar sneetjes invriezen, scheelt gewrik bij het lospulken van die sneetjes ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd. hippo goede tip, hoe lang kan je invriezen ? 1 maand ?
Brood is ongeveer twee tot drie dagen lekker vers, mits je het op kamertemperatuur in een plastic zak bewaart.

Wanneer brood niet meer vers is, voelt het droog aan en ruikt het zurig/muf. Als er schimmel op zit, dan is het echt niet meer te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Smarty;

Er is geen wettelijke regel over hoe lang jij je brood als particulier mag bewaren. Pas als het ongedierte dat erop afkomt overlast bij je buren gaat bezorgen beginnen de problemen. De datum waarop je het brood nog zou kunnen eten ben je dan natuurlijk allang gepasseerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het brood dat ik zelf bak doe ik na afkoelen meteen in de vriezer. Dan blijft de smaak het beste. Fabrieksbrood, dat is ook het brood van de warme bakker omdat die in 99 van de 100 gevallen gebruik maakt van kant-en-klare mixen, bevat allerlei stofjes om het langer houdbaar te maken. Ik zou zeggen, een paar dagen in de broodtrommel en een maand in de vriezer.