Appelmoes is fruit en geen groente, waardoor het ook niet de bouwstoffen uit groente bevat. En omdat de appels gekookt worden, gaat bovendien de vitamine c waarde erg achteruit.
Door toegevoegde suikers (meestal) wordt het nog minder gezond.
Appelmoes wordt door vele smakelijk gevonden (1 van mijn broers eet het bij elke warme maaltijd, die hij anders niet weg krijgt) maar het voegt weinig toe op gebied van voedingswaarde. Door de suiker wel aan de calorieen.
Wie appel lekker vindt kan ook stukjes appel ( zonder suiker) aan bepaalde groentes toevoegen. (bietjes, rode kool) en rauw is het best lekker door bepaalde salades. Maar de voedingswaarde krik je er niet enorm mee op.
Ik ben altijd al een groenteliefhebber geweest. En als wij vroeger thuis ' hete bliksem' aten (stamppot aardappel appel met kaneel en suiker) bleef ik de hele avond honger houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Lekker en gezond. Ik maak het regelmatig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Groente is gezonder dan appelmoes. Appelmoes bevat veel suiker en is dus dikkermakend, maar smaakt wel lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het zelf maakt van verse appels die je laat smelten, en je doet er alleen kaneel of een (hooguit heel klein beetje) suiker door, is dit beslist gezond als groente.
Maar een verse appel knagen is zéker gezonder, vooral met schil.
Verhitten geeft toch altijd een beetje vitamine-verlies bij groenten en fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gezonder om gewoon een appel te eten, inclusief de schil. Appelmoes uit blik of pot mist de gezonde voedingsstoffen die appels wel hebben en kant-en-klare appelmoes bevat behoorlijk wat suiker.
Amadea
13 jaar geleden
Denk dat er veel zoetigheden bij zijn gevoegd,als je m kant en klaar in de winkel koopt.Vooral die gepureerde.
kun je beter appelmoes met stukjes appel halen,of zelf maken
Bronnen: