Onderin is een pan het warmst, water verandert door de hitte 100 graden dus [het kookpunt] naar de gasvorm, genaamd stoom.

Dit stoom, dat stijgt op, en dit vormt de bubbels (:

Toegevoegd na 37 seconden:
Doordat de pan onderaan het warmst is, aangezien die het dichtst op het vuur staat, komen de bubbels van de onderkant, en begint het niet bovenaan (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in water zit lucht (zuurstof) opgelost.
door het verwarmen wordt de lucht uit het water geperst en gaat naar het oppervlak van het water om dan te verdwijnen. Stoom is trouwens gen lucht maar water van 100 graden

Toegevoegd na 3 minuten:
misschien is bijgevoegde link duidelijker
anneliez