Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn bevroren kruisbessen zo stinken?

Doen kruisbessen dat altijd wanneer ze zijn ingevroren? Ik heb rode kruisbessen, ik denk dat het de Pax is. Er komt een vieze lucht af.

Voor het invriezen heb ik ze gewassen en het steeltje en pluimpje eraf gehaald. Toen goed gedroogd en los ingevroren waarna ik ze daarna in diepvrieszakken heb gedaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb ze ook zo snel mogelijk na het plukken ingevroren, dus ze hebben ook niet eerst te lang gelegen ofzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Door bevriezing kunnen celwanden kapot gaan en misschien gaan er dan celwanden kapot uit de schil of de pit die normaal heel blijven.
Zonde van je kruisbessen. Als het alleen de schil is kun je die misschien nog er af halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bevroren kruisbessen stinken normaal niet, zoals alles wat diepgevroren is laten ook kruisbessen geen aromaten los en stinken dan ook niet ,vermoedelijk is het de verpakking of iets anders wat stinkt .als je ze ontdooit kunnen ze wel iets gaan ruiken maar dat is normaal ,als je ze nu ruikt staat de temperatuur van de vriezer vermoedelijk niet laag genoeg of haal je de - 18 niet .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding