Is er een maaltijd waar kaas niet lekker bij is?

Een kamaraad van me zei een keer dat kaas eigenlijk wel overal lekker bij was. Ik zat dus even te denken.. Nasi, Bami, Rijst, Lasangje, pizza, goulash en eigenlijk overal is kaas wel lekker. Maar ik kon niet één maaltijd bedenken waar het echt niet lekker bij is.

Oké, smaken verschillen. Niet iedereen zal kaas overal lekker bij vinden, maar ik heb het niet over individuele meningen, maar eerder over meningen van een grote groep mensen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.4K

Het beste antwoord

Bij maaltijdsoepen past kaas lang niet altijd.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

over de rode kool lijkt het me erg vies !

Toegevoegd na 1 minuut:
en wat denk bij de zuurkool ?en krootjes/bietjes bah
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rode kool met zachte verse geitenkaas en honing is heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom is rode kool geen maaltijd ?
Je dacht zelf aan nasi, bami en witte rijst ... Is rode Kool met aardappels en een slavink dan wel een maaltijd?
Brrr maar geen kaas erover !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JE HEB HELEMAAL GELIJK, DOEI
Ik kan me niet voorstellen dat kaas lekker is bij bietjes, aardappels en speklapjes. Daar horen gewoon uitjes bij en absoluut geen kaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over een grote groep mensen gesproken : zet nooit een Japanner kaas voor. Zij vinden dit gewoon walgelijk. Is ook te begrijpen vanuit hun cultuur van verse producten, immers een kaas moet maanden rijpen en is dus alles behalve vers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zat te denken over een heerlijk nagerecht.

Heerlijke verse mascarpone room, met vers geperste bevroren aardbeischilfers. En dan kaas... Gadver!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mascarpone *is* kaas. ;-) http://nl.wikipedia.org/wiki/Mascarpone
Ik ben een grote kaasfan (in bijna alle varianten) maar bij hutspot en boerenkoolstamp lijkt het me niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mja, het is een kwestie van smaak, dus je vraag is eigenlijk niet te beantwoorden. Een vriendin van me zo zeggen: kaas is bij elke maaltijd niet lekker (want ze lust geen kaas).
Maar voor mij als kaasjunk geldt toch echt: geen kaas bij de boerenkool.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig wel, het zou anders maar saai worden :-)
Vanillevla, zoute haring, griesmeelpudding, havermoutpap, appeltaart,worteltjes,sardientjes,rolmops, rode kool, bietjes,chocoladegerechten, eigenlijk het meeste wat zoet is, behalve jam. Er zijn nl. veel mensen die kaas met aardbeienjam op brood lekker vinden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het lijkt me ook niet lekker bij 'hete bliksem'of 'hutspot'.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Havermout met kaas en suiker = lekker!
(maar misschien niet voor iedereen... :-) )
amc
13 jaar geleden
De originele hete bliksem daar horen zoete en heel zure appels door. Ik kan me daar geen kaas bij voorstellen1 ;)
amc
13 jaar geleden
Bierdopje@; Ik kan me niet voorstellen dat iemand zoute haring/rolmops/sardientjes als nagerecht eet. Ik woon aan zee en er zijn hier legio gezinnen die met name op zaterdagavond brood met zoute haring eten en wel als hoofdgerecht. Bij haring kan ik me ook geen kaassoort voorstellen die hier lekker bij zou kunnen zijn.
Omdat ik geen vlees eet, heb ik ongeveer bij alle gerechten wel eens kaas uitgeprobeerd.
Het maakt veel verschil of het gewone , of verse kaas betreft!
Gewone (Goudse, Leerdammer e.d.) vind ik niet matchen met gekookte rode kool, rabarber en bietjes. Maar verse roomkaas of Huttenkase (evt gemengd met creme fraiche ) kan daar wel weer uitstekend bij.

Verder vind ik (behalve sojakaas alias Tofu / tahoe ) alle kaassoorten afschuwelijk bij gerechten uit de Thaise, Japanse, Chinese en Indonesische keuken.

Natuurlijk: smaken verschillen. En daarom kan iedereen dit alleen maar voor zichzelf invullen.
Het is wel zo, dat jonge kaas zich makkelijker aanpast qua smaak, omdat de smaak niet sterk of nadrukkelijk is. Soms is het net een kluitje roomboter. Lekker zacht en romig. Dat leukt vrijwel ieder (niet Oosters) gerecht op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Patat met een lekkere snack erbij :p daar past echt geen kaas bij. alleen dan bij kaassouffle of hoe je het spelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit een patat kapsalon gegeten? Dat is patat met shoarma, sla en... kaas! Het leek me niks (shoarma en kaas, nee toch), maar was erg lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
XD okee dat wist ik niet ga ik wat anders bedenken.
Een kaassaus vind ik niet lekker bij pasta, macaroni e.d. Wel geraspte kaas.
13 jaar geleden
Gerechten met kreeft lenen zich echt niet voor een combi met kaas! De delicate smaak van kreeft gaat daardoor verloren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er nog eens met mijn collega's over gesproken, en de conclusie is: Brood met chocovlokken, daar moet echt geen kaas over.
Verse kaas (=kwark) smaakt best goed over aardbeien, kreeft, enz.
En een plak goudse over de hachee smaakt zo lekker pittig..
Ook rijst doet het goed met (verse) kaas en zelfs bami is lekker met..

Dus chocoladevlokken of je boterham moet je niet overdekken met een plakje kaas!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een frisse salade lijkt kaas me echt niet lekker, maar wie weet zijn er wel mensen die dat wél lekker erbij vinden.
En bij gerechten met pindasaus denk ik hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij bruine bonen lijkt het me ook niks
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chili con carne met geraspte kaas er over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oeps..dan zeg ik: met hangop