Vraag over cupcakes icing?

Kun je ook icing maken zonder poedersuiker maar met gewone suiker?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken

Het beste antwoord

Je kunt beter gewone suiker fijnmalen in de blender, keukenmachine of speciale schone koffiemolen. Dat werkt hetzelfde als poedersuiker.
Gewone suiker is te korrelig van structuur, die plakt niet zo goed en knarst tussen je tanden.

Toegevoegd na 27 minuten:
Je kunt wel een heerlijke meringue botercreme maken met normale kristalsuiker. Doe daarvoor 250 gr. kristalsuiker en 60 ml. koud water in een steelpannetje. Laat zachtjes aan de kook komen. Als de siroop 5 min. gekookt heeft begin je met het kloppen van 5 eiwitten op kamertemperatuur in een brandschone kom stijf. Op hoge snelheid met de mixer. Dit duurt ong. 2 min. Laat wel de suiker op het vuur staan terwijl je klopt. Na die 2 min. is de siroop ook klaar. Terwijl je de mixer nog aan hebt staan, giet je voorzichtig de suikersiroop bij de eiwitten.
Doe dit langs de zijkant de kom in, zo spat je minder.
Pas wel op, de siroop is erg heet!
Als alle siroop is toegevoegd zet je de mixer uit. Je hebt nu een dikke, luchtige massa in de kom. Klop dit alles nog eens 10 min. op met hoge snelheid. Doe er nu 325 gr. zachte roomboter beetje bij beetje bij. Mix op middelhoge snelheid. Wanneer het nu lekker romig en dik begint te worden , doe je er vanille extract of vanillesuiker bij.
Schraap met een spatel af en toe het beslag van de zijkant van de kom terug in de kom en mix nog eens goed door. Erg leuk is het om de creme in een aparte kleur te mengen door een voedselkleurstof toe te voegen. Je hebt maar enkele druppels nodig.

Toegevoegd na 30 minuten:
Sorry, het staat er een beetje ongelukkig, maar ik bedoel het stijfkloppen van 5 eiwitten.
amc