Is er een recept voor gingerbread huisje die na een paar weken in de woonkamer gestaan te hebben nog eetbaar is?

Voor de komende maand wil ik graag een grote Gingerbread huis of een dorpje maken voor in de woonkamer. Het lijkt mij ook erg leuk als de kinderen na afloop van het kerst of oud&nieuw gezamenlijk het huis of dorpje kunnen afbreken en opeten. Zou dat kunnen of is dat te onhygienisch?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
3.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zolang je niet rookt in huis kan het wel. Je kan hem eventueel ook onder zo'n glazen afdekding (soort omgekeerde grote kom, doorzichtig dan).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je hem wilt eten, doe dat dan binnen een week. Als je er langer van wil genieten, kan dat ook, maar dan zou ik hem niet meer eten.
Dat is mijn ervaring
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik meen te begrijpen dat dit je eerste keer is. Grijp niet te hoog en begin met iets kleins, dat voorkomt teleurstellingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb al een paar gingerbread huisjes gemaakt de afgelopen jaren. Wel met zo'n kant en klare pakje van de Xenos. Heel klein en zowiezo niet bedoeld om op te eten.

Antwoorden (1)

Er zal best wat stof op gevallen zijn, maar of je dat onhygiënisch kunt noemen.. wij aten ook koekkransjes die weken in de boom hadden gehangen
Verder droogt de koek erg uit aan de lucht dus zal niet echt zo lekker meer zijn als in het begin, maar voor kinderen is de lol van het opeten belangrijker dan de kwaliteit
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je voor je antwoord.. Weet je misschien ook een recept waarin de koek niet zo hard word na een tijdje, dus dat ze nog lekker blijven? Of zou dat onmogelijk zijn?
anneliez
10 jaar geleden
ben bang dat dat onmogelijk is, had toevallig gisteren pepernoten gekocht bij de bakker. Waren lekker zacht, mar omdat ik vergeten was het zakje dicht te doen, waren ze vandaag al een stuk harder
anneliez
10 jaar geleden
en ik denk niet dat dat recept veel afwijkt van dat gingerbread
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jammer. Vraag me nu ook af waarom sommige knapperige koekjes na een tijdje zacht worden terwijl andere koekjes weer steenhard worden. Ga het even googlen....