Vaak staat op de icoontjes op het bakje aangegeven waarvoor het allemaal geschikt is, zoals vaatwasser, magnetron en diepvriezer.

Heel vaak staat er bij de icoontjes ook een minimale en maximale temperatuur aangegeven waar het bakje voor geschikt is.

Kijk dus nog eens goed en misschien zie je het wel ergens op het bakje zelf staan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die icoontjes staan soms op het stikker/etiket, maar zijn vaak heel vaag ook in het plastic/kunststof gestempelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verder kunnen de meeste magnetronbakjes NIET in de oven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Verder van wat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was meer een toevoeging op het antwoord van Conan. Vandaar het gebruik van het woord "verder".
Ja, dit kan. Maar of het verstandig is, is een tweede.
Als het van kunststof is zal het smelten bij hoge temperaturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Passen zal wel! Behalve in een hele kleine oven!!!

Maar serieus, als het echt een magnetronbakje is kan het waarschijnlijk niet in de oven!!! Plastic zal smelten...

Sommige voorverpakte maaltijden komen wel in bakjes die zowel in de oven als in de magnetron kunnen maar niet veel en dit zal absoluut op de verpakking staan! Er zijn wel van die speciale teflon bakjes die tegen oven tempratuur kunnen maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel als je die gekocht hebt..............

DUS

Bij twijfel zou ik het gewoon in een ovenschaaltje doen!

Succes en eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, in de regel niet. Ze zijn doorgaans van een soort plastic die niet bestand is tegen oventemperaturen.
Andersom kan meestal wel ; vrijwel alle schalen kunnen in de magnetron met uitzondering van poreuze, aardewerken schalen die vocht op kunnen nemen (zoals een romertopf).

Oven en magnetron zijn echt twee verschillende apparaten die om hun eigen serviesgoed vragen. Om op zeker te spelen zou je in glas moeten werken, of in kunststof materialen die voor beiden geschikt zijn. Siliconen vormen bijvoorbeeld.