kun je een zacht gekookt ei in een magnetron opwarmen ?

Mijn moeder heeft in haar apartementje geen eigen kookgelegenheid maar wel een magnetron. Ze is stapelgek op een zachtgekookt eitje bij het ontbijt. Nou wil ik een paar eitjes koken zodat zij het eventueel kan opwarmen. Ik ben alleen bang dat het ei uitmekaar spat.

Toegevoegd na 1 dag:
Er staat al lang een eierkoker bij haar in de kast. Ze kan er niet mee omgaan. Moeder is al 84 is reumatisch en ziet heel slecht. Ze ziet de cijfers bij de magnetronknop ook niet maar ik heb haar geleerd de knop een draai te geven en tot 30 te tellen als er een gebakken ei in ligt en dat gaat goed.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
13.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou...theemuts, ik heb het eens gedaan en hoorde echt een soort ontploffing, dus ik denk dat je echt voorzichtig moet zijn!!!

Antwoorden (5)

Er zijn speciale eierkokers voor de magnetron!
Misschien is dat een goed idee voor je moeder!

Toegevoegd na 1 minuut:
En trouwens een gewone eierkoker is ook al mogelijk toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er geen ervaring mee maar ze zou het eens met 5 seconden kunnen proberen. Ze zou het ei ook eerst kunnen pellen en dan 5 seconden proberen. Maar ik persoonlijk zou dat zachtgekookte eitje gewoon in een beker warm, niet kokend, water leggen en het 10 minuutjes lekker laten warmen.
13 jaar geleden
je kan ook je ei, ongekookt, in een bakje doen, en deze 40-50 sec. op 600 watt in de magnetron doen..

dan is je ei zacht gekookt, alleen heeft het nu de vorm van je bakje ;)

als je wel wilt dat je ei heel blijft, moet je eens proberen het topje van je ei eraf te halen, (met een mes) en dan in de magneton.

een gekookt ei opwarmen in de magnetron gaat helaas niet, deze warmt van binnen op, dus dan is je binnenkant als eerst gaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet zo in de magnetron doen . Ik heb dat 1 keer gedaan en het ei plofte uit elkaar .Als ze het doet NIET langer dan 20 seconden . Beter is water warm maken in de magnetron en dan het ei erin leggen .

Toegevoegd na 3 minuten:
Waarom geef je haar geen electrisch kookplaatje ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan gemakkelijk, maar wel met een beetje aandacht.
Neem een klein bakje of kopje waar losjes een deksel over past. Breek het ei in dit bakje en zet de magnetron op halve kracht (ongeveer 350 watt) 90 seconden. Blij erbij, na 30 seconden even het bakje pakken en zachtjes de inhoud met een lepeltje omscheppen (voorzichtig, zodat de dooier heel blijft) terug in de magnetron, en na 30 sec. nog een keer omscheppen. Weer terug en dan is het eitje lekker zacht.