Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een vraag. Ik ben een cake aan het bakken, ik een kleine bak vorm maar het recept is voor een grote bak vorm moet hij dan even lang in de oven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Heb je wel evenveel beslag of is dat ook minder? Als het minder is, zou ik de baktijd iets cerkorten, en dan tussendoor contoleren door er een sateprikker in te steken. Als deze droog eruit komt is de cake gaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen, immers er is minder beslag om te laten garen. Afhankelijk van het verschil tussen de 2 bakvormen; iets meer dan de helft als bij de grote bakvorm. Maar zet voor de zekerheid de temperatuur wat lager.

Toegevoegd na 1 minuut:
uitgaande dat je minder beslag hebt als het "grote recept". Anders gewoon tijd aanhouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet nooit 100% vertrouwen op wat in een recept staat wat dat betreft. Elke oven bakt anders. Je kijkt naar de kleur en je steekt er een prikker in (deeg mag niet blijven plakken), dan pas weet je of de cake echt klaar is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding