Hoe kook je het beste de aardappels voor aardappel/maaltijdsalade?

Ik kan heerlijke aardappelsalade maken met groenten en vlees en kruiden en dressing... maar de aardappels, die kocht ik tot nog toe vantevoren bereid als salade.

Nu wil ik het zelf maken.

Dus, heeft iemand tips voor het perfect voorbereiden en koken van de vastkokende aardappels voor aardappelsalade?

Wat is er cruciaal voor een supersalade?

Toegevoegd na 7 minuten:
* KOUDE maaltijdsalade :-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
8.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedoel je een slaatje of een salade
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het staat er letterlijk... maaltijdsalade, met groenten, vlees en aardappel in één.

Het beste antwoord

Ik kook voor een aardappelsalade de aardappels in de schil, en verwerk ze zo warm mogelijk - na het koken schilletje eraf en kleinsnijden, en dan warm en wel in de dressing - dan trekt de dressing lekker in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gebruik vastkokende aardappels anders wordt het moes
het beste is bintjes
Aardappelen in de schil koken, af laten koelen, dan schillen en in blokjes van ca
1,5 cm snijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik voor een aardappelsalade warme, in de schil gekookte aardappelen. Koude aardappelen worden hard en maken de salade rul.

Boen de aardappelen schoon en kook ze in de schil in 20 minuten gaar. Laat ze droogstomen, pel ze en snijd ze in plakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
belangrijk is vastkokende: als je dan ook nog eens snel wil te werk gaan: je kan je aardappelen een prikje geven en in schaal met bodem water in de magnetron zetten. Dan zijn ze veel sneller beetgaar en ze koken niet stuk.

kortom super gemakkelijk en snel zonder de kans van pulp te krijgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooie tip,... maar moet je wel een magnetron hebben! :-)))
Lekker makkelijk in de magnetron: Eerst de aardappel wassen (niet schillen) en in blokjes of plakjes snijden. In een vuurvast schaaltje doen, een klein beetje tuinkruidenbouillon erover, en afdekken met een schoteltje (zodat er een beetje stoom kan ontsnappen) en dit in de magnetron doen (ongeveer 10 minuten per 3 aardappelen, afhankelijk van het vermogen.)
Afspoelen met koud water en klaar!
Goed idee voor morgen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet vastkokers nemen, deze onder water schoonborstelen en in de schil koken. Niet te zacht laten worden, ze moeten wel gaar zijn maar nog stevig zijn. Afgieten en koud afspoelen. Nog even in koud water laten staan en dan aan een vork prikken en afpellen met een mesje. Ze moeten nog warm zijn. Intussen heb je wat kippenbouillon gemaakt van een bouillonblokje en als je de warme aardappels in schijfjes hebt gesneden giet je er wat kippenbouillon over en mengt het erdoor. Nu laat je het afkoelen. Als je hier daarna mayo of fritessaus doorheen mengt, hardgekookt ei, peterselie/ bieslook, stukjes augurk en fijngesnipperde ui heb je een heerlijk smeuige aardappelsalade. Door de bouillon wordt het niet zo`n stijve massa.

Toegevoegd na 5 minuten:
Lekker hierdoor is blokjes smac of reepjes ham of corned beef. Als groente is kleine blokjes paprika,doperwtjes, mais en zelfs stukjes asperge lekker.
amc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij maken straks voor twee dagen, en dan gaat er zelfs een duur stuk super casselerrib in! mjam! met groenten, en ei, en kruiden en dressing... mjam!