Kun je in recepten voor bijvoorbeeld muffins chocolademelk gebruiken in plaats van melk?

Ik wil graag muffins bakken maar heb geen melk meer in huis. Bij de chocolademuffinmix moet nog een aantal ml melk, en ik vroeg me af of ik er chocomel in kan gooien ipv gewone melk.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk, dan krijg je gewoon chocomuffins. En als je recept al cacao bevatte, kan je gewoon een deel van de cacao en suiker weglaten.

Antwoorden (2)

je hebt met dit recept geen melk nodig
100 gr pure of melkchocolade
100 gr boter
4 eieren
150 gr poedersuiker
150 gr zelfrijzende bloem
60 gr cacaopoeder

Vormpjes voor deeg in te doen.

Verwarm de oven voor op 175°C.

Laat de chocolade en boter au bain marie smelten.

Roer de eieren, bloem, suiker en cacaopoeder om tot een egale deeg.

Voeg de gesmolten boter en chocolade toe en roer alles nog eens goed om.

Verdeel het deeg over de vormpjes en zet ze voor 20 minuten in de voorverwarmde oven.
laat ze afkoelen in de vormjes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt +.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen antwoord op de vraag en ook nutteloos want vraagsteller heeft een muffinMIX en daar moet blijkbaar vocht bij.
Dat zou misschien wel kunnen als je niet met een premix werkt. In deze mix zit er namelijk al redelijk veel suiker en als je dan nog de suiker van je chocolademelk erbij doet ga je een wel heel zoete muffin hebben.
Dus als je met een mix werkt zou ik zeggen nee, als je het beslag helemaal zelf samenstelt (met bloem, eieren, boter, enz.) dan zou het kunnen.