■Pak steeds de trap in plaats van de lift of roltrap. Dit helpt je om wat extra calorieën te verbranden. Het lijkt misschien niet veel, maar als je alle inspanningen van een maand optelt kan het toch behoorlijk oplopen. Op jaarbasis kan het wel zo’n 2 tot 3 kilo schelen.
■Als je zin hebt in een snack, neem dan een augurk of een stuk komkommer. Ze zijn lekker hartig en bevatten zeer weinig calorieën. Je verbrandt zelfs meer calorieën met het kauwen en verteren dan er in zitten.
■Drink vlak voor het eten een flink glas water om je maag al wat te vullen zodat je uiteindelijk minder eet. Je zult merken dat je sneller voldaan bent en misschien zelfs het dessert over wilt slaan.
■Drink geen frisdranken of vruchtensappen. Als je het veel drinkt en dit niet meer zou doen kan het op weekbasis wel zo’n 3000 calorieën schelen.
■Ga geen boodschappen doen als je honger hebt. Altijd eerst eten zodat je geen honger meer hebt. De chips, snacks, snoep en andere junkfoods zullen nu minder aantrekkingskracht op je uitoefenen.
■Laat je niet in de maling nemen door zogenaamde vetarme, dieet of light producten. Ze bevatten misschien minder vet maar vaak wordt dat gecompenseerd door extra suiker of koolhydraten. Let ook op met het nieuwe ‘ik kies bewust’ logo. Dit logo geeft aan dat het de ‘gezondste keuze’ is binnen zijn categorie. Terwijl een andere keuze, buiten de categorie, een veel betere zou kunnen zijn.
■Hang foto’s op je voorraadkasten en koelkast van hoe je er (weer) uit wil zien of van gebeurtenissen waar je naar toe moet zoals een bruiloft of een vakantie. Het zal je helpen de verleiding te weerstaan als je iets uit de voorraadkast of koelkast wil pakken om te snacken. En als je al bent afgevallen en fit bent kun je natuurlijk ook een foto ophangen van jezelf toen je wat dikker en niet erg fit was.
■Eet langzaam. Het duurt even voor de hersenen het signaal krijgen dat je vol zit. Als je maar langzaam genoeg eet geef je je lichaam de tijd om je hersenen in te lichten dat je genoeg hebt en dan kunnen je hersenen het signaal ’stoppen met eten’ afgeven.

En de laatste tip. Je hoeft je bord echt niet altijd leeg te eten. Veel mensen hebben de gewoonte om altijd hun bord leeg te eten. Vaak omdat dit van huis uit is aangeleerd. Je hoeft je niet schuldig te voelen. Als je minder eten bereidt en dus minder eet heb je juist helemaal niets om je schuldig over te voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Mijn vrouw heeft goede ervaringen met Slim Belly.
Die was na drie weken 7cm kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werkt vast, maar niet als je er een zak chips bij eet denk is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet er wel wat voor doen ja.
Veel cardio op de crosstrainer.
Wanneer je er drie/vier dagen mee bezig bent zorteer je een mooi effect.
Idealiter koppel je het aan een dieet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgene keer er bij zetten, krijg je niet de minnen;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mwoah...
Die minnetjes boeien mij niet zo hoor.
Wanneer je zo briljant als ik ben, moet je er altijd rekening mee houden dat mensen je niet kunnen volgen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha ha, In ieder geval een goed zelfvertrouwen, daar kom je ook een heel eind mee.
Ik adviseer je als je echt te zwaar bent, om naar een dieetiste te gaan. Die kan jou goed leren hoe je met je eten om moet gaan. Er zijn 1001 dieeten, maar begin er niet aan. Wat je wel moet doen is leren om tegaan met eten. En dat leert een dieetiste je. Heb hier wel al een site die over gezond eten gaat en tips geeft. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is voornamelijk een kwestie van bewuster eten, meer groenten en fruit, minder tussendoortjes.
Maar wat vooral belangrijk is is bewegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier een paar goede suggesties om dat op een verantwoorde manier te doen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zwemmen

Toegevoegd na 4 uur:
link

http://www.laco.eu/laco-nederland1.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer bewegen en minder eten is het meest probate middel om af te vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je gaan afvallen, zul je toch minder moeten gaan eten dmv een dieet en meer bewegen.
Waar ik heel veel baat bij heb gehad is het dieet van Bonnie Buurke.
Ze geeft in haar boekje een lijst met voorbeelden aan met:

20 ontbijten van 200 kcal
5 brunches van 400 kcal
15 originele salades van 400 kcal
20 lunches van 400kcal
48 seizoenmenu's van 500 kcal
15 snacks van 400 kcal

Je kiest elke dag 1 ontbijt- 1 lunch-1 avond menu en een snack.
Dit alles is dan bij elkaar 1200 kcal.
Het fijne hieraan is, dat je niet allerlei extra spullen hoeft te kopen en iedereen gewoon mee kan eten.
Overal staan ook recepten bij.
Het boekje heb ik toen bij de bieb geleend, maar is ook (2 de hands) te koop bij Bol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel wandelen/fietsen en uiteraard gezond eten,
dus 's morgen, 's middags en 's avonds eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel bewegen, gezond eten en veel water drinken. Geen tussendoortjes meer en áls 't dan écht niet anders kan pak dan 'n appel. Minder vet eten en meer groenten. Let op koolhydraten en geniet van 't leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 keer per dag op vaste tijden eten en na 20.oo niets meer eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben het eens met vaste tijden te eten, maar niemand houdt het vol om maar 3 keer op een dag te eten. tenzij je opstaat om 12:00 en 20:00 gaat slapen.
ik zou eerder aanraden 6 keer per dag te eten en wisselend de ene maaltijd vezels te eten en de volgende maaltijd eiwitten. werkt het beste naar mijn mening en is makkelijker vol te houden
Montignaccen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is afvallen heel simpel

Zorg dat je meer calorieen verbrandt dan dat je inneemt.
Bekijk je eetpatroon is kritisch, Eet je voldoende bij je ontbijt (je kunt het beste goed ontbijten aangezien je dan de rest van de dag minder honger hebt) Snoep je niet teveel tussendoor. Als je je eetpatroon gemiddeld maakt of al is natuurlijk, dan is het alleen nog een kwestie van voldoende bewegen. Hier schort het in deze comfortabele samenleving nog al eens aan. Breng dus een aantal bezoekjes aan de sportschool in de week of ga wandelen/fietsen/lopen. Verwacht niet dat de kilo's er supersnel afgaan, maar het is wel het beste. Hoe sneller het er af gaat (door dieet bijvoorbeeld) hoe sneller het er weer bijkomt. Je levensstijl aanpassen is veel effectiever.

Beweeg wat meer en je zult merken dat je je snel lekkerder gaat voelen. (De kilo's gaan er dan vanzelf af)

om te kijken of je een normaal eetpatroon hebt kijk ook eens op voedingswijzer