Waarom heten bitterballen bitterballen?

Waarom heten deze snacks eigenlijk zo?

Ze zijn niet bitter.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Bitterballen werden vroeger gegeten bij een bittertje, een sterk alcoholisch kruidendrankje, vandaar de naam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste antwoord, en je was als eerste.

Andere antwoorden (3)

bitterballen heten bitterballen omdat de zon de zon heet en auto's, auto's

;) nee komt door vroega dat aten ze bij een drankje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger dronk men als aperitief( of halverwege de middag) dikwijls een zogenaamd ' bittertje' (citroenbitter, kruidenbitter campari enzovoort) waarbij dan meestal wat hartige hapjes werden geserveerd. Dit noemde men een ' bittergarnituur' .
Daar is de naam ' bitterbal' ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bitteruurtje is een borreluurtje dus een bitterbal is een snack bij de borrel.