Hoeveel gewicht aan augurken zit er ongeveer in 1 pot (ca. 850 ml)?

Het gaat om het nettogewicht en het uitlekgewicht. Ik wil een recept uitproberen, maar die is voor 1,5 kilogram augurken. Zoveel ineens heb ik er niet aanzitten om in te kunnen maken, dus nu wil ik dat recept per pot uit gaan rekenen, maar ik heb momenteel even geen augurken in huis om daar een plausibele berekening uit te kunnen halen.

Ik ga er wel vanuit dat kant en klare augurken in pot wat zwaarder zijn dan rauw van de struik, dus daar kan ik wel mee weg. Ik heb alleen dus geen idee van het netto/uitlekgewicht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk worden nu overal potten augurken te voorschijn gehaald! Prachtig!
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, ik zag in gedachten ook iedereen naar de koelkast sjezen :)) je bent wel in de weer meander :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik vertrouw op mijn mede GV'ers dat ze dat vast niet erg vinden om even voor mij te kijken ;-) Augurkengekkies als we zelf zijn heb ik ze nu net even niet in huis :-/ Wel lol inderdaad als je het zo bekijkt ;-)

Het beste antwoord

Ik heb een pot van 1550 gr. Het uitlekgewicht is 850 gr.
Op zo`n massa is het verschil dus 700 gr. Is dan 150 gr. meer dan de helft. Aangezien verse augurken lichter zijn omdat ze nog niet volgezogen zijn, zou ik van ong. iets meer dan de helft uitgaan.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja tuurlijk, ik had niet aan die nog niet volgezogen augurken gedacht. +10

Andere antwoorden (3)

Ga uit van 450g:

http://www.ga-kroon.nl/index2.php?page=producten&type=producten_detail&lang=fr&id=1
Augurken A
Artikelnummer: 82400060
Productomschrijving:
Augurken A in heldere, gele opgiet
Netto gewicht: 2300 g
Uitlekgewicht: 1290 g
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier een pot staan waarop staat :
nettogewicht 530 gram
uitlekgewicht 290 gram
dus iets meer dan de helft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier een pot met een inhoud van 720 ml en een uitlekgewicht van 360 gram. Voor 1500 gr augurken zou je dus een inhoud van 3 liter moeten hebben.