Ja dat kan. Er staat altijd ook bij pasta een uiterste houdbaarheidsdatum. Daarnaast na opening van verpakking bederft het nog sneller.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je macaroni o.i.d. bedoelt: ja, dat kan, maar niet snel. De houdbaarheid is veel langer dan de datum die op de verpakking staat. Zo heb ik nu een pak macaroni staan dat houdbaar is tot eind 27 augustus 2015 (ik denk 1 min. voor 12), maar dat is gerust nog een jaar of meer langer houdbaar. Het is alleen verplicht er een datum op te zetten. Het is wel belangrijk dat je het echt droog bewaart, want met vocht erbij kan het muf worden of gaan schimmelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat waarschijnlijk op: "tenminste(!) houdbaar tot". Dan heb je ook nog: "Te gebruiken tot". De eerste is vrij ruim te interpreteren en kan je vaak rustig nog enkele jaren bewaren. De tweede kom je vaker tegen op waar die sneller bederft en daar zou ik het wel serieus nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, klopt, er staat tenminste houdbaar tot. Te gebruiken tot staat op bederfelijke waar.
En dan heb je ook nog een uiterste verkoopdatum.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De THT datum is een garantie datum van de fabrikant. Is je product na deze datum slecht geworden is het jammer, maar het betekent niet dat je product na deze datum niet meer te gebruiken is.
Als je de pasta donker en luchtdicht bewaart kan er eigenlijk niet zo veel mis mee gaan. Er is een tijd geleden een documentaire uitgezonden over hoe dit werkt maar ik kan er zo snel niet op komen hoe deze ook alweer heet
Ja dat kan, door de inwerking van vocht in de lucht kan pasta bederven. De pot waar deze in zit is namelijk niet luchtdicht, dus het vocht in de lucht komt ook op de pasta.
paulus811