Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik deze saus invriezen (zie uitleg)?

Ik heb bij AH een verse pastasaus gekocht met spinazie en ricotta. Ik heb de helft gebruikt. Kan ik de andere helft invriezen? Zo ja, hoelang blijft dit goed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, je kunt de overgebleven saus laten afkoelen en in de koelkast nog 1 dag bewaren. Ook kan je de saus invriezen, maar dat heeft wel invloed op de structuur van je saus, omdat bevriezing het water in de saus scheidt van de rest van de ingrediënten. Na ontdooiing moet je de saus dan ook even stevig doorroeren. In de vriezer is de saus nog 3 maanden houdbaar, daarna wordt de smaak, kwaliteit, structuur minder.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Pastasaus in gewoon makkelijk in te vriezen, bij mij thuis doen we het ook. Het is alleen vervelend om te ontdooien want er blijven vaak bevroren stukjes inzitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, ik vries wel vaker restanten in, Weet niet eens hoelang ik ze bewaar, maar een paar weken moet lukken
(Lees meer...)
anneliez
13 jaar geleden
ja deze kun je gewoon invriezen
tot ongeveer 3 maanden
daarna neemt de kwaliteit af en gaat de saus een ijs-smaak krijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het zelf nooit gedaan maar ja het kan en het blijft 2,3 dagen goed ongeveer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding