Cornelis Boonstra.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met deze baan vereffende Cor een oude rekening: nu kon hij zijn vader laten zien dat zijn zoon geen mislukkeling was. Integendeel zelfs: hij bouwde de coöperatie uit tot een groot succes, vooral door zijn vondst van de rijdende supermarkt. Samen Rationeel Verkopen, werd de naam van het bedrijf, en dankzij het reclameliedje van het Cocktail Trio (leve de man van de SRV van je hiep hiep hiep hoeree) breidde het aantal SRV-wagens in snel tempo uit tot meer dan drieduizend. http://www.personenencyclopedie.info/B/Boo/Boonstracornelis/view
Ik denk dat dit gewoon een logische ontwikkeling is. Eerst was er de groenteman en de grossier, toen kwam er een melkboer die de melk rondbracht, en hierna kwam de grossier op het idee de boodschappen ook rond te rijden. Uiteindelijk kwam er iemand op het idee gewoon een winkel te beginnen welke kan rijden.

Toegevoegd op 27-04-2009 18:08:04
Het maakt dus niet zozeer uit wie dit verzonnen heeft omdat als diegene dat niet was geweest was het wel iemand anders geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SRV is ontstaan uit de samenwerking van een aantal groothandels die door heel Nederland voornamelijk leverden aan de melkhandel. In eerste instantie opgezet als inkoop-organisatie, later een verkoopformule met folders, spaarmunten en spaarzegels, eigen merken, dagblad- en zelfs tv-reclame (Cocktail Trio met de destijds alom bekende reclamekreet: 'Leve de man van de SRV, van je hiep hiep hiep hoeree!'). In 1966 bestonden 2 organisaties voor de melkhandel in Nederland, namelijk Super Ratio en de Knipkaart die in dat jaar fuseerden tot de SRV-organisatie: "Samen Rationeel Verkopen". Later is meer gesproken als men moest zeggen wat SRV betekende, de drie medeklinkers uit SeRVice. Ed Heeremans werd benoemd tot voorzitter. Cor Boonstra, van 1962-1966 verkoopleider Zuivel Handel Maatschappij/SRV, was de eerste directeur van 1966 tot 1974.

Inmiddels is de formule opgeheven en voortgezet in een modernere versie: de "Springer"-formule.