tompouce zit daar iets met varken in?

Hallo,

Ik vraag me af wat zit er in een tompouce, men zegt dat daar iets met varken verwerkt is, klopt dat ook?

Heel erg bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

In een tompouce zit niets van een varken. Het is bladerdeeg (gemaakt van roomboter van de koe dus en bloem en water). De vulling is banketbakkersroom en dat is een soort pudding ( meestal een maïzena of bloem, vanillesmaak, suiker en melk of room)/ Het roze bovenop is suiker, soms ook eiwit en een rode kleurstof. Helemaal halal. Toegevoegd na 20 uur: Nog eens even voor de aardigheid ingrediëntenlijsten voor tompouceroom van groothandels nageplozen: er zit helemaal geen gelatine in. Wikipedia: eveneens wordt daar geen gelatine genoemd. Logisch ook, want de echte banketbakkersroom/tompouceroom wordt gekookt en gelatine is daar niet tegen bestand, Als het koud wordt verwerkt kan een verdikkingsmiddel worden gebruikt, soms agar agar of een ander productgemaakt van zeewier. Voorts kan je tompouces ook invriezen en met gelatine mislukt dat ook.. Dus ben ik best benieuwd hoe het verhaal over gelatine is gaan rondzingen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100