Allergie & de Naet-methode: Ik heb een melk-allergie en vroeg me af of de naet-methode je er definitief vanaf helpt

Mijn hele leven eigenlijk al een lichte melk-allergie gehad (- altijd een neus die 'vol' zit) maar afgelopen jaar is het verergerd en mijd nu ALLE producten waar melk- en melkproducten in zijn verwerkt. Nu hoorde ik dat je er met de NAET-methode van af kunt komen. Zijn er hier mensen die met de naet-methode ervaring hebben en mensen die er succesvol mee van hun (melk-)allergie zijn afgekomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Leuke vraag! +

Al jaren ga ik met mijn kinderen naar de NAET-therapeute. Ik heb van haar begrepen dat je twee verschillende soorten allergieën hebt: energetische en mechanische. De mechanische zijn niet op te lossen, omdat ze een puur lichamelijke oorzaak hebben. Aan de energetische valt te werken.

'Mijn' NAET-therapeute doet dat door af te stemmen op het hogere Zelf, en van daaruit boodschappen op te schrijven. Vaak krijgen we oefeningen mee naar huis, en zinnen die we een aantal dagen voor onszelf hardop dienen te herhalen. Soms dienen voedingsmiddelen een tijdje vermeden te worden. Wij hebben er zeer goede ervaringen mee.

Als je allergie zo verergerd is, kan ik me voorstellen dat het inderdaard om een een energetische allergie gaat. Er kunnen wel een aantal sessies nodig zijn voordat het helemaal opgelost is. En als dat niet helemaal kan, heb je in ieder geval veel over jezelf geleerd ;-)

Succes!

Toegevoegd na 1 uur:
Het druist tegen mijn overtuiging in om alleen de kwaal te bestrijden, en niet de onderliggende oorzaak aan te pakken.

Er wordt gevraagd naar ervaringen. Als ik mijn ervaring deel, krijgt mijn antwoord een -. Waarom?!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

NAET gaat uit van de bizarre gedachte dat allergieën veroorzaakt worden door een energieblokkade. De diagnose wordt gesteld met een spiertest. De energieblokkade kan vervolgens definitief opgeheven worden met acupressuur en/of acupunctuur.

De NAET spiertest is afgeleid van toegepaste kinesiologie. Deze pseudo-wetenschappelijke theorie is gebaseerd op het idee dat elke orgaandisfunctie samengaat met een specifieke spierzwakte.

Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor deze theorie. Het idee dat een aantal pillen in de hand de sterkte van een spier zouden kunnen meten, is absurd. Het idee dat iemand een tekort zou kunnen hebben van 20-30 duizend gram is nog gekker. De meeste vitaminepillen en supplementen bevatten slechts milligrammen of microgrammen van een vitamine of mineraal.

NAET is strijdig met de wetenschappelijke beginselen van anatomie, fysiologie, pathologie, natuurkunde en allergie. De diagnostische benadering – testen van spieren om allergieën op te sporen – heeft geen zin. De kans is groot dat men als gevolg van de behandeling tekorten aan voedingsstoffen oploopt en – zeker bij kinderen – dat er sociale problemen en eetstoornissen ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NAET therapie in de praktijk gevonden. Zie bron: Ik heb zelf enkele behandelingen genoten en heb daarom nog wat aanvullingen uit persoonlijke ervaring. Deze hebben niet zozeer te maken met de validiteit van de (pseudo)-wetenschappelijke onderbouwing of de werking, maar met het 'design' van behandelmethode. Wat mij vooral opviel is dat de methode ontworpen lijkt om zo effectief mogelijk geld van de patiënt af te troggelen. De introductiebehandeling bestaat uit een gesprekje met de behandelaar en een eerste 'desensibilisatie'. Hierbij wordt ook een cursusboek overhandigd en een behoorlijk aantal vragenlijsten om in te vullen. Indrukwekkend, maar blijkbaar niet echt van belang want de behandelingen starten steevast met een reeks standaardbehandelingen, ook voor stoffen waar geen allergische reacties bij optreden. Zo zijn er al een honderdtal mogelijke behandelingen à € 45,- tevoren beschreven. De verklaring hiervoor is dat je als patiënt toch niet altijd precies weet waar je allemaal slecht op reageert. Dat kan kloppen, echter, waartoe dient dan toch die uitgebreide 'anamnese' met vragenlijsten? De lijst met mogelijke behandelingen lijkt vooral bedoeld om veel aanknopingpunten te bieden voor een langdurige behandeling van de patiënt. De behandeling zelf bestaat, naast wat al in het artikel beschreven is, uit een 'recuperatieve'(=herstel)periode van 15 tot 20 minuten waarin de behandeling op de patiënt 'inwerkt'. Deze tijd biedt de behandelaar de gelegenheid ondertussen een andere patiënt te behandelen. Voor behandeling en kamerhuur wordt wel € 45,- gerekend. Het kan toeval zijn, maar de NAET-methode lijkt vooral gericht op winstbejag.
S. den L.
Cryofiel
13 jaar geleden
Plus voor pieterveenstra. Er blijven helaas altijd gelovigen die op de theoretische verhalen afgaan. Kinesiologie en NAET zijn echter veelvuldig getest - en steeds met negatief resultaat. Nog nooit heeft een NAET-"therapeut" kunnen laten zien dat de NAET-therapie beter scoorde dan een nep-therapie. En ja, ook een nep-"therapie" levert een aantal tevreden patiënten op; de NAET-therapie dus ook. Een nep-therapie is echter veel goedkoper, en ethischer, dan een NAET-"therapie".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, ik kan zelf ook wel op het web al die stukjes vinden, daar ging het me niet om... Ik wilde PERSOONLIJKE ervaringen zoals die van Zanja horen... DIE was goed en niet kritiekloos positief, zodat ik weet wat ik eventueel kan verwachten... Het is niet leuk om wat voor allergie dan ook te hebben, en DE wetenschap snapt het ook nog niet precies. Wel kunnen ze dan aangeven wat er zoal gebeurt, maar hoe het ontstaat en hoe je er goed van kunt afkomen... Ja, pilletjes om de symptomen te onderdrukken... DAAR is de farmaceutische kennis ver genoeg in... maar ik wil er van AF!!
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat is heel begrijpelijk, maar helaas - dat lukt nog niet. Je kunt je wel op de NAET-methode richten, maar als die zou werken, zou de wetenschap die methode al lang hebben geaccepteerd. Puur daarom kun je zeggen: het feit dat de wetenschap deze methode *niet* heeft geaccepteerd, kan alleen maar betekenen dat deze methode niet werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat de NAET-methode niet lang genoeg bestaat c.q. in de kijker van de 'officiele' wetenschap aanwezig is om de gewenste aandacht te krijgen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Als dat zo is, kunnen we dus niet zeggen of het überhaupt werkt.