Ja hoor,tomatenpoeder bestaat wel degelijk.

Zie de bron;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bestaat wel. Is onder andere te koop bij de c1000. Eigen merk verpakking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paprikapoeder is een specerij dat een erg sterke smaak geeft aan gerechten. Eigenlijk wordt het niet van paprika's gemaakt zoals wij ze kennen, maar van zoete pepers. Daarom heeft het ook een beetje een pittige smaak.

Alleen de meest smaak intensieve producten worden als specerij gebruikt, ze moeten tenslotte in kleine hoeveelheden gerechten smaak geven!

Lees hier meer over paprikapoeder: http://www.kruidenthuis.nl/kruiden/show/43/paprika/

Toegevoegd na 2 minuten:
Tomaten hebben een veel zwakkere smaak, daarom wordt tomatenpoeder niet (of nauwelijks) gebruikt bij het koken. Bij het maken van een pastasaus heb je namelijk hele grote hoeveelheden tomaat nodig, daar kan geen poeder tegen op.