Fastfood is niet alleen snel klaar maar ook snel weg te werken. Het is doorgaans gemaakt van spotgoedkope grondstoffen die behoorlijk bewerkt zijn om de gewenste smaak en textuur en het gewenste uiterlijk te krijgen. Er zijn zelfs vele studies aan gewijd om het aantal malen kauwen, het mondgevoel en het verslavingsniveau van fastfood te bepalen. Ook de portiegroottes zijn het gevolg van secuur wetenschappelijk onderzoek. Grotere porties kosten de producenten nauwelijks meer maar leveren wel heel veel meer omzet op. Deze wetenschap is vooral in de VS ontwikkeld maar wordt in ons werelddeel ook in ruime mate toegepast. In onderstaand boek wordt dit alles uitgebreid ontrafeld, voor als het je interesseert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :)

Andere antwoorden (2)

Fastfood=sneleten. Dus wat snel klaar is of snel gekocht kan worden is fastfood. Met andere woorden een snelle hap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Het wordt doorgaans verkocht bij daarvoor gespecialiseerde restaurants en kraampjes zoals snackbars.

Fastfood omvat een groot aantal verschillende soorten voedsel.

In Europese landen en Amerika kent men als fastfood vooral friet, kroketten, frikandellen, eierballen, bamischijven, nasischijven, hamburgers, pizza's en broodjes met gyros, döner kebab, shoarma of falafel en Fish and chips.

In Aziatische landen staan echter andere gerechten als fastfood bekend. Zo zijn er in Japan veel kraampjes waar sushi kan worden genuttigd als snelle hap. Ook noedels, rijst en vleesgerechten uit onder andere de Chinese keuken gelden in Azië als fastfood.

In het Midden-Oosten is vooral kebab populair als fastfood.