hOE MAAK IK EEN LEKKERE VETAFBREKENDE SOEP?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Cryofiel
13 jaar geleden
Zolang er nog geen antwoorden zijn, kun je zelf je vraag verwijderen, en hem dan opnieuw stellen, maar nu met de Capslock in de juiste stand. Of je meldt je eigen vraag aan de moderatoren met de meldknop, en je vraagt of ze de hoofdletters in kleine letters kunnen veranderen en andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je dan eerst ook nog afvragen of er wel zoiets bestaat als vetafbrekend, want volgens mij kom je dan al snel op zoutzuur of iets dergelijks uit.
Cryofiel
13 jaar geleden
Of galsoep. Da's weliswaar niet vetafbrekend, maar het emulsifieert het vet wel, waardoor het sneller kan worden afgebroken.
anneliez
13 jaar geleden
kun je rijk mee worden,met zo'n recept

Het beste antwoord

Het 7 dagen-soepdieet (4 tot 7 kg kwijt!)
Hoe meer soep je drinkt, hoe meer gewicht je verliest!
Duurtijd: 1 week
Drink voldoende water, zoals bij elk dieet!

Ingrediënten:
Neem 6 grote uien, 2 groene paprika's, 2 grote blikken gepelde tomaten, 1 bos selderij, 1 grote witte kool, zout en peper. Een blokje kippenbouillon aan toevoegen.
Kruiden met peper en zout, peterselie en/of tabasco, knoflook of eventueel chilipepers Bereiding:
De groenten in stukjes snijden, in de kookpot brengen en vullen met water. Snel koken gedurende 10 minuten.
Vuur lager draaien en soep laten sudderen tot de groenten gaar zijn. Gebruiksaanwijzing:
De soep eet je op elk hongermoment van de dag. Zoveel én wanneer je maar wil. De soep zorgt niet voor extra calorieën. Hoe meer soep je eet, hoe meer gewicht je zal verliezen. Neem de soep mee naar je werk. Bijvoorbeeld in een thermosfles of plastic restjesdoos. In een magnetron warm je de soep op.
Let op: volg het dieet stipt! Eet je uitsluitend soep, dan loop je gevaar van ondervoeding!

Lees voor meer informatie hieronder deze link:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelezen??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zeer waardevolle toevoeging van Labratje, maar ik vind je antwoord verder wel een plus waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vet 'afbreken' doe je simpelweg door meer calorieën te verbranden dan je naar binnen werkt. Er zijn ontelbare manieren waarop je dit kunt doen. De slechtste methodes zijn crashdiëten, waaronder varianten met soep. Je krijgt daarbij zo weinig brandstof binnen dat je lichaam uiterst zuinig iedere binnengekomen calorie met open armen ontvangt en meteen naar de vetcellen probeert te sturen. Daar kom je tijdens het volgen van een crashdieet nog wel mee weg maar vroeger of later moet je ermee stoppen. Het lichaam gaat echter door met die zuinigheid waardoor je in een mum van tijd je oude gewicht weer terug hebt inclusief een bonus. Mocht je toch soep willen eten (recepten zijn makkelijk te vinden) met verder niks of weinig erbij; ga in ieder geval stevig bewegen om zoveel mogelijk tegen te gaan dat je stofwisseling op een laag pitje gaat draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja heerlijk deze soep

Andere antwoorden (3)

Volgens mij is gazpacho, een heerlijke koude tomatensoep, behoorlijk vetafbrekend. Er staan genoeg recepten op internet, maar ik heb hem vanmiddag nog als volgt gemaakt:
1 kilo (lekkere) tomaten pellen en in stukjes door de draaizeef. 1/4 komkommer, een kleine groene paprika, 1 kleine ui en 3 witte boterhammen zonder korst in de blender en door de tomatensoep doen.
Behoorlijk wat ijsblokjes erdoor. Mag ook een scheut water zijn (ongeveer de helft van de hoeveelheid tomatensoep). Maar met ijsblokjes wordt ie lekker koud.
Dan een flinke scheut olijfolie en azijn. De hoeveelheid azijn is belangrijk, en al proevende moet je het juiste punt vinden. Maar je kan ongeveer de helft van de olijfolie aanhouden. Dus bijvoorbeeld, 4 eetlepels olijfolie, twee eetlepels azijn. Zout en peper en smullen maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het witbrood lijkt me niet echt gezond, en voor het zout zou wellicht ook wel iets gezonders in de plaats kunnen komen. Maar toch..., ik had het best willen proeven, waarvoor een plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ... een paar sneetjes witbrood met zoveel gezonde dingen, kan toch niet zoveel kwaad? Tja en zout ... een beetje is toch wel nodig voor je lichaam. Als je geen chips, diepvries pizzas en andere kant en klare snacks eet mag je toch wel wat zout (Lo-Salt) in je eten doen?
DAT BESTAAT NIET.

Er zijn wel kruiden die bekend staan als goed voor de stofwisseling, zoals peterselie, salie, tijm, waterkers, basilicum, chilipeper, citroengras, gember, jeneverbessen, kardemom, knoflook, koriander, paprika, peper, piment.

Ook is bekend dat het eiwit in vis en schelp- en schaaldieren de vetverbranding stimuleert .

Maar dat effect bereik je niet met een kopje soep.

Als dat zo was, dan zou ik niks anders meer eten.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een mosterd-soepje.

Mosterd is vertafbrekend.
Meerdere recepten op internet te vinden.
Ik zou wel de spekjes eruit laten, die in sommige
recepten als ingrediënt genoemd wordt.