Hoe lang moet je 370 gram rosbief bakken en in de oven stoppen voor Beef Wellington?

Op het recept staat dat er voor 750 gr. na het bruin bakken nog 10 min. moet worden gebakken en daarna in de oven voor 30 min. Moet dit ook bij 370 gram? voor een medium rosbief

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.4K

Het beste antwoord

Ik zou de rosbief direct na het bruinbakken geen 10 min. bakken, maar even warm houden en laten rusten. Zelf maak ik hem meestal van 500 gr.rosbief. Tijdens het rusten bak ik 1 gesnipperde ui, 1 t. geperste knoflook en champignons in het achtergebleven vet.
Ik beleg 1 vel bladerdeeg met plakjes rauwe ham, smeer hierop wat paté en doe de helft v.h. champignonmengsel hierop. Dan leg ik de rosbief erop en schep de rest champignons erop. Ik bedek het met nog wat plakjes rauwe ham en vouw het bladerdeeg erom heen. Na het bestrijken met losgeklopt ei leg ik het vlees op een bakplaat in een voorverwarmde oven en laat het ½ uur bakken. Hij is dan altijd perfect.
Als het een kleiner stuk is steek ik een vleesthermometer tot in het midden van het vlees. Zodra op de thermometer de 55 staat is het altijd goed. Dan is hij gaar.
Normaal staat 3 min. voor 100 gram, maar doordat het bladerdeeg eromheen zit kan je hier niet mee rekenen.
Ik zou ong. 25 min. aanhouden. Het deeg moet ook gaar zijn en dan is het vlees nog niet doorbakken.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat het ongeveer de helft is in gewicht moet je alle tijden halveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals hiervoor al beschreven, moet je de tijd halveren. Handig in dit soort gevallen is een oventhermometer, die steek je in het vlees, en de temperatuur geeft aan of het vlees goed is.