wat is het verschil tussen rijstmeel en rijstebloem?

Ik bak zelf glutenvrij brood, mijn dochter en ik hebben allebei die diagnose. maar soms wordt in een recept rijstmeel aangegeven en soms rijstebloem.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
25.2K

Het beste antwoord

Het zijn 2 verschillende benamingen voor hetzelfde product.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Rijstebloem of rijstmeel is niets anders dan gemalen rijstkorrels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het verschil tussen meel en bloem is dat bloem uitgezeefd meel is. In rijstmeel zijn dus de vezels nog aanwezig. Terwijl die in rijstebloem eruit gezeefd zijn.
Amadea