Wat kan ik doen tegen: Handen die na 1dag nog naar uien ruikt? Ik heb gekookt met de klas en nu ruiken ze er nog naar! ik heb mijn handen gewassen!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.7K

Antwoorden (11)

Was je handen eens met iets ontvettends - een ontvettende shampoo, of vaatwasmiddel. Dit moet je overigens niet te vaak doen omdat het dan slecht is voor je huid, maar eenmalig kan het geen kwaad.

Ga dan naar de winkel en koop zo'n metalen zeep. Dat is een zeepvormig stuk metaal waarmee je heel gewoon je handen onder de kraan wast, net als je met een echt blok zeep zou doen. Je wrijft het metaal goed over je handen en tussen je vingers. Het metaal lokt een chemische reactie uit die veel geurmoleculen vernietigt.

Toegevoegd na 4 minuten:

(Het onderste plaatje is de metalen zeep die ik in de keuken heb liggen, en waar ik erg blij mee ben.)

Toegevoegd na 19 minuten:

Wat ook kan helpen, maar ik heb geen idee of dat voor jou wel of niet van toepassing is:

Je eelt verwijderen.

Eelt lijkt hard, maar bestaat uit dode cellen. Het is daardoor vaak poreuzer dan huid. Daardoor blijven sommige geuren veel langer in eelt hangen dan in gewone huid.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
na dat je uien hebt gesneden je handen met zout wassen..
dat neemt de geur weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was mijn handen erna altijd met een beetje scheerschuim. Je ruikt niks meer van de uien erna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je handen insmeren/wassen met citroensap. Vers citroensap. Dat neutraliseert geur. Verder kan je Unicura handzeep proberen, die ontsmet EN ontgeurt ook.

Bij mij werkt de Unicura zeep nog het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je handen wassen met groene biotex waspoeder. dat neutraliseert uitstekend nare geurtjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je handen insmeren met olijfolie en daarna wassen met zeep. Werkt ook tegen knoflookgeur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een vieze uien geur aan je handen was je handen dan eerst met maggie en daarna met water en zeep en de geur is verdwenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
maggie, echt?
Vroeger heb ik nog van een oude hoofdzuster geleerd dat je nare luchtjes van je handen af krijgt door ze te wassen met tandpasta. (in een ziekenhuis kunnen je handen soms naar ergere dingen ruiken dan uien :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zeep merk liveboy.verkrijgbaar bij de drogist.lysol zeep,en na het wassen is de geur weg.en de handen ruiken fris.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is handenwascreme van het merk Soapy (o.a. bij Etos te koop) dat een speciale variant heeft speciaal tegen knoflook en uiengeur. Dat is de oplossing voor je probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorkomen is beter dan genezen.
Ik gebruik plastic weggooi handschoentjes. Vooral als ik rode peper snij, dat is nog erger dan ui. En bij gebrek aan handschoenen kan je ook je hand in een boterhamzakje doen.