Hoeveel druiven moet je eten voor één stuk fruit?

Je moet 2 stuks fruit eten per dag. Maar als je 2 druiven eet, heb je denk ik niet genoeg vitaminen per dag. Hoeveel druiven moet je eten voordat je kan zeggen dat je één stuk fruit op hebt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

"Klein fruit en groot fruit 2 stuks fruit is ongeveer 250 gram. 1 stuk fruit, 125 gram, is ongeveer net zoveel als 1 schaaltje met bijvoorbeeld bosvruchten. Van middelgrote soorten fruit zoals kiwi's, mandarijnen, pruimen of aardbeien, heb je er meer dan 1 nodig om voldoende binnen te krijgen. 2 kiwi’s, 2 mandarijnen of 2 pruimen wegen ongeveer 125 gram. Om je dagelijkse portie te halen, moet je dus bijvoorbeeld 4 kiwi's eten (maar het is beter om te variëren). Van aardbeien heb je er ongeveer 12 nodig om je dagelijkse portie binnen te krijgen." Er staat niet bij hoeveel druiven je moet eten, maar als je 125 gram druiven eet, dan staat dat gelijk aan een stuk fruit.

Ik zou zeggen, het groeit in trossen, dus één tros! Toegevoegd na 35 seconden: Bij nader inzien zou je dan ook een tros bananen moeten eten... Dat lijkt me ietwat veel van het goede.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100