Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is speculaas ongezond?

ik moet afvallen maar ik wil weten of speculaas gezond is of ongezond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.9K
Amadea
12 jaar geleden
Als jij wilt afvallen moet je géén koekjes eten. Koekjes zijn per definitie niet om te eten voor je gezondheid. Neem een appel!
Ritsuka
12 jaar geleden
mag ik vragen wat je lengte en gewicht is?
je zegt dat je moet afvallen, maar vind je dat zelf, heeft je dokter dat gezegd?
misschien valt het wel reuze mee met je gewicht en moet je eerder aan je zelfbeeld werken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In speculaas zit boter en suiker dus als je af wil vallen dan dit voorlopig maar even laten staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok

Andere antwoorden (2)

Even gezond of ongezond als ieder ander koekje, het bevat ook gewoon vet en suiker
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Afvallen is een kwestie van meer kcal verbranden dan je eet.
Je kunt prima af en toe een stukje speculaas eten, als de rest van je voedingsschema goed is.
Maar niet te vaak, 1-2x in de week maximaal.

Toegevoegd na 2 minuten:
Jezelf iets volledig ontzeggen werkt vaak averechts, dan krijg je er alleen maar meer zin.

Als je verder een gezonde levensstijl hebt met veel groente, vezels, eiwitten, wat fruit en veel water drinken, dan kun je best af en toe een koekje eten.
Zorg dan wel dat je er echt van geniet, en niet gedachteloos eten.
(Lees meer...)
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of volledig ontzeggen averechts werkt, verschilt per persoon. Voor sommige mensen werkt dat juist het best, die vinden het juist moeilijker om het af en toe wel te nemen, omdat ze zich dan niet kunnen inhouden, of de grens de hele tijd gaan verschuiven.
Maar als je weet dat het voor jouzelf wel averechts werkt, is het inderdaad verstandig daar rekening mee te houden.
Ritsuka
12 jaar geleden
Daar heb je gelijk in, het verschilt per persoon. Voor mij werkt af en toe een beetje eten :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding